Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
07. april 2006 - 09:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af en USB Pen & drev på Server.

Hej

1.
Jeg ønsker mig en usb memory pen, som kan krypteres. Eller en løsning hvor jeg kan gøre det via noget software.

2.
Hvis det bliver software løsning, ja så må den da også gerne kunne gøre det på et drev eller en mappe på min server.

Jeg ønsker en SIKKER løsning, ikke en som kan brydes. Hmm eller kan de alle det ? :-D
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 09:40 #1
Jeg kender ikke nogen specifikke programmer. Men prøv at tjekke dette link:
http://www.downloadcentral.dk/category.php?categoryid=4
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
07. april 2006 - 19:32 #2
Jeg har tidligere anbefalet TrueCrypt; http://www.eksperten.dk/spm/678144
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
07. april 2006 - 21:32 #3
kan anbefale drivecrypt (www.secustar.com), der kan du lave en fil på din usb disk, der er krypteret, der kan du så bede drivecrypt at lægge sig med så du kan åbne dine filer uanset hvilken computer du er ved. :-)

/FunteX! :-)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
07. april 2006 - 22:05 #4
kan tilføje at drivecrypt kan give dig militær kryptering - 1344 bit og 256 bit hash værdi... den bliver ikke brudt de næste 40 år... :-)

/FunteX! :-)
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
07. april 2006 - 22:27 #5
Kan ikke dy mig..

"militaer kryptering":
se nummer 7 warning sign i http://www.schneier.com/crypto-gram-9902.html#snakeoil
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
08. april 2006 - 20:52 #6
jeg ved ikke om det er Triple blowfish du kalder "breakable" + AES 256 bit til password hash? :-)

/FunteX! :-)
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
19. april 2006 - 15:52 #7
Jeg har ikke brugt ordet "breakable" - mente helt konkret denne paragraf (fra linket):

Some companies claim "military-grade" security. This is a meaningless term. There's no such standard. And at least in the U.S., military cryptography is not available for non-government purposes (although government contractors can get it for classified contracts).

En anden ting er at det ikke er nok bare at bruge de rigtige algoritmer (Blowfish/AES) - de skal ogsaa bruges rigtigt.
Avatar billede obenned Nybegynder
26. april 2006 - 15:00 #8
Du kan også bare bruge en eToken, det gør det hele lidt nemmere
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
10. juli 2006 - 11:58 #9
LUKKER DENNE

Tak til alle....Kom ikke rigtigt til at bruge det...men TAK