Avatar billede cyberwolf Nybegynder
05. april 2006 - 20:49 Der er 9 kommentarer

Tv-out problem. Viser kun Desktop.

Som titlen indikirer har jeg et problem med mit tv-out out. Jeg har tilsluttet mit tv (lcd-hd tv) via vga-vga ledning. Jeg får et billede på tv-skærmen men det er kun et billede af min desktop. Dvs. der er ingen ikoner eller noget, jeg kan dog godt trække vinduer over på tv-skærmen. Mit spørgsmål er nu hvordan i hulen får jeg den til at vise det samme billede på både pc og tv skærm? Jeg ved det kan lade sig gøre, da jeg har gjort det masser af gange før men nu funker det ikke af en eller anden årsag. Så på forhånd tak for hjælpen.

Xp Pro sp2.
nyeste ati driver.
X800XL graf kort.
Avatar billede lp-freak Nybegynder
05. april 2006 - 21:00 #1
Kigger lige med her da jeg har samme problem!
05. april 2006 - 21:34 #2
... du ka' finde "fluepinen" ved Kontrolpanel|skærm|indstilninger|advanceret| ...
Noget med at vise samme billed på begge skærme... Jeg har ikke "dualhead" skærmkort lige her...
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
05. april 2006 - 22:24 #3
hos mig hedder den "extend my windows desktop onto this monitor." men den gør ingen forskel. Faktisk får jeg slet ikke noget billed når jeg fjerner fluebenet. Så tror ikke det har noget med den at gøre
Avatar billede c-holst Novice
06. april 2006 - 07:08 #4
du skal ikke extende da du så udvider dit skrivebodt

du sal in i acancerede inst.og finde fanebladet skærme, og aktivere den her.
ogi fanebladet overlay akiveres theatermode
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
06. april 2006 - 08:51 #5
ok fik det omsider til at virke.. deaktiverede "extend..." i display properties. Derefter ind i ati driver - programmet og højreklikke på skærmen og trykke clone main desktop eller noget i den stil..pisse besværligt lavet..
Avatar billede c-holst Novice
06. april 2006 - 12:53 #6
har endnu aldrig forstået, hvorfor en af de mest benyttede features ved grafikkort skal være så besværlig at aktivere og indstille. Dette gælder både ati og nvidia

godt du fik det op at køre
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
07. april 2006 - 20:42 #7
nej det er mig også en gåde!! Fik det iøvrigt aldrig til at køre 100% da den ikke kan køre seperate opløsninger på henholdsvis pc og tv skærm. Så på tv skærmen skal man "panne" rundt for at nå menuer osv.. men det går nok.
Avatar billede c-holst Novice
07. april 2006 - 21:54 #8
hvilken opløsning har du på din pc, og hvilken vil du gerne have på dit tv
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 23:10 #9
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten