Avatar billede dkaaxx Nybegynder
05. april 2006 - 14:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IP-adresse kartotek?

Jeg oplever ofte, at mit antivirus (Bullguard) giver mig besked om, at nogen scanner mine porte.
Jeg kan i log se Ip-adresse og MAC adresse.

Er der et sted, man kan finde de "fysiske" ejere af disse adresser, altså med andre ord, kan jeg finde ud af, hvem det er der scanner mine porte?

Jeg er klar over, at mange ikke har fast ip-adresse, herunder mig selv, men det kunne jo være at...ja...
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
05. april 2006 - 15:00 #1
Jeg har kigget i de gule sider...og her findes de altså ikke....så spørgsmålet er jo, om de overhovedet findes ?!
Avatar billede venturer Nybegynder
05. april 2006 - 15:01 #2
Det er kun internetudbyderne der har disse oplysninger. Du kan dog finde frem til udbyderen.
Når du ved hvem udbyderen er, kan du sende dem en kopi af din logfil (eller dele af den) med en forklaring af hvad der foregår. Så kan de ofte tage kontakt til deres kunde.
Avatar billede venturer Nybegynder
05. april 2006 - 15:02 #3
På disse sider kan du slå udbyderen op.

http://www.ripe.net/  (Europa)
http://www.arin.net/  (Amerika)
http://www.apnic.net/ (Asien)
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 15:02 #4
du kan kun se hvilke udbydere der har selve ipadresse og i ca hvilken by/område pcen kommer fra. ikke søren larsen på hasselvænget 34 i pcby
Avatar billede venturer Nybegynder
05. april 2006 - 15:04 #5
Hvis du f.eks. søger på ripe.net efter adressen: 212.10.10.4  (det er en DNS server hos StofaNet) så vil du se hvilket IP område adressen hører til, samt hvem der har ansvaret for dette område.
Lidt nede af siden vil der typisk stå en kommentar der viser hvilken adressen du kan skrive til hvis du vil anmelde et misbrug.
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
06. april 2006 - 13:49 #6
mange tak for hjælpen
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 13:52 #7
på denne side her kan du se meget nøjagtige info om hvor en ipadresse kommer fra helt ned til by navn somme tider http://www.maxmind.com/app/lookup_city