Avatar billede totaltilpas Nybegynder
05. april 2006 - 14:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Live udsendelser

Hej Eksperten

Hvad skal man bruge hvis man gerne vil sende noget Live ud igennem internettet fra sin stue, ud til 1000 brugere?

Hvor stor en forbindelse?
Hvilken slags hardware?
egen server ik?
Noget specielt software??
Mega stort WEbcam?

Håber på svar
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. april 2006 - 18:04 #1
For Windows Media, men der findes andre formater:

1.000 X streamkvalitet + 25% ekstra
1.000 X 500 Kb/sec. = 500 Mb / sec.
+ 25% = 125 Mb
I alt: 625 Mb forbindelse

Hurtig PC - gerne med dual core processor(e)
Windows Media Encoder
Windows Media Server

Tjoo, et simpelt videokamera kan nu godt gøre det ...
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
05. april 2006 - 20:14 #2
Nu du nu siger videokamera - mener du så et webcamera eller et "ægte" videokamera??

Kan man sætte 4 webcameraer op og så kan brugeren selv klikke på hvilke kamera han vil se.
KAn alt dette gøres for et beskedent beløb eller hvordan??
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
06. april 2006 - 15:40 #3
har lige forhørt mig. 625 megabyte er alt alt for vildt? er der ikke nogen andre der har et forslag?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. april 2006 - 16:53 #4
Almindeligt webcam + Messenger eller almindeligt webcam + tilhørende software til fremvisning
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. april 2006 - 17:02 #5
Ups, overså spørgsmålet om kamera: Ja, jeg mener videokamera, da det leverer den bedste kvalitet og så tænkte jeg, at hvis du har 1.000 simultante brugere, så var der nok rigelig økonomi til et sådant ...
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
06. april 2006 - 18:37 #6
hvad koster 625 megabyte?? er det detsamme som megabit?? altså hvis man har 10/10 mbit, skal man altså have 625/625 ??
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. april 2006 - 20:39 #7
Aner det ikke. Spørg f.eks. hos Arkena, StreamWorks, Azero el.a. udbyder.

Nej, du behøver ikke en linie ind af samme kaliber - kun ud af huset. Et mere realistisk scenarium vil nok være at sende din udsendelse til en medie server hos en anden udbyder. Udbyderen sørger så for at streame fra serveren via et publishing point (unik URL a la mms://www.domaene.dk/streaming/kunde/fil.asx). Det betyder, at du kan nøjes med at sende f.eks. 1.000 kb. / sec. til serveren og så tager den over derfra.

Mit eksempel på 500 kb / sec. giver et udmærket billede i en opløsning på 448 X 336 pixels, men kan så heller ikke rigtig tåle at blive større. Du kan selvfølgelig gå ned i størrelse (opløsning) til f.eks. 320 X 240 pixels og streame med ca. 340 kb. / sec. Det giver også en udmærket kvalitet.