Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 13:46 Der er 40 kommentarer og
9 løsninger

coinz.dk igen igen igen igen igen!!!

ja så har jeg et nyt design klart... jeg håber i vil komme med noget konstruktiv kritik da det er det jeg mest har brug for. Jeg accepterer ikke bare folk der siger at den er grim så kom med noget ordentligt.
pointene vil blive fordelt lige imellem alle der har svaret med noget ordentligt.

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 13:46 #1
hov ja adressen er www.whitehat.dk/coinz
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 13:53 #2
kom nuuuu....
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 13:59 #3
flot side, men menuen er folk til at se i venstre side...
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 14:00 #4
måske skulle du overveje, at sætte den i venstre side...men dette virkede ikke http://www.whitehat.dk/coinz/søm2.gif man kunne ikke se dem
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2001 - 14:01 #5
Der er forkerte stier til billederne i hjørnerne.

Ikke meget design, bare nogle kasser med border.

Er det meningen at alle dine links skal poppe op i etn røvirriterende nyt vindue? Hvis det er, så drop det!

Istedet for at bruge alle de bravenet ting kunne du måske selv lave noget i PHP/ASP..? Eller i det mindste downloade nogle funktioner og så implementere dem.

Desuden mangler der lidt billeder af dig og hvad du laver..
Avatar billede cyber_k Nybegynder
04. maj 2001 - 14:01 #6
-Den er trist. Farverne virker ikke indbydende, specielt ikke den grå midt i det hele.
-Menuen bør altid (næsten) være i højre side af skærmen. Man læser fra højre (næppe nogen overraskelse), og dermed er det også mere naturligt at det er der den er.
-Hvad med et billede af noget??
-Og så lige \"Den side har jeg lavet. Og hvis nogen spørger er det mig der har lavet den.\"
  WHAT???? Don\'t repeat yourself.

Jeg må lige smutte. Det kan være jeg kommer i tanke om noget andet senere.

Avatar billede okay Nybegynder
04. maj 2001 - 14:01 #7
øhh..

farvene : de passer ik sammen...prøve at vælge nogen andre farver..

billeder: de fire billeder rundt omkring siden findes ik....

menuen: det synes jeg ik er helt pæne...

Gernelt: siden er tom...siden er DØD:....læg nogen reklamer...nogen ting som bevæger sig...så der er gang i din side..

jeg kan hellere ik lide når der åbnes en vinduere, når jeg trykker på nogen af de adr. (gæstbog/sms osv...)....

Karaktere: 7/13
Avatar billede cyber_k Nybegynder
04. maj 2001 - 14:02 #8
Rettelse venstre side af skærmen. og læser fra venstre..............jeg må være stiv......... :)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. maj 2001 - 14:15 #9
coinz -> Må man spørge hvordan du kan tillade dig og tage 10000 - 100000 for en \"firmaside\" det du har lavet på den side kan jo knap nok sælges...
Avatar billede schmidti Nybegynder
04. maj 2001 - 14:20 #10
jeg er enig med el barto
det er ret irreterende at hver ny side åbner i et pop-up vindue.
Rimelig kedelig site! lidt for enkelt efter min mening! Enkelt er ok men ikke for meget!

7@13
Avatar billede jacobchr Nybegynder
04. maj 2001 - 14:28 #11
Hvis det er en hobby side er den nok middel eller lige under middel.

Men vil du bruge den til salg af webdesign vil jeg mene den er dumpet, da der er alt for mange fejl til at kunne bruge det som salgsside.
(et par af fejlene efter min mening)

1) Brug lidt penge på at få et domain navn, virker lidt mere troværdigt.
2) Programmere siderne i stedet for WYSWYG programmer.

Ellers er farve sammensætningen lidt kedelig, men ikke slem synes jeg.

/ Jacob
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 15:28 #12
jacokchr-> okei jeg har jo sådan set et .dk domæne (www.coinz.dk) men har ikke ftp heroppe på skolen. okei hvad fanden er WYSWYG???
alle-> jeg ved godt at der er et problem med de billeder men det fatter ikke ret meget. ved oz godt at det der crap med bravenet men kan ikke finde ud php asp og lignende....

-coinz-
mere tak
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 15:29 #13
okay-> det med popup vinduerne er meningen...

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 15:31 #14
cyber k-> højest sandsynlig en af mine mindre fejl
-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 15:32 #15
jacob-> meningen er jo ikke at den ligger vægt på webdesign... det gør den netop ikke... det er mest bare for hyggens skyld.

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 15:37 #16
okay-> forresten gider jeg ikke ha alle de skide gif filer liggende de tar for lang tid at hente og er belastende i længden

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 15:44 #17
bjarke-b-> det kan jeg af den simple grund at hvis folk vil gi så meget får det så er det da iorden med mig.

-coinz-
Avatar billede okay Nybegynder
04. maj 2001 - 15:45 #18
coinz så tage dem væk ??
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. maj 2001 - 15:48 #19
coinz -> Latterligt.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
04. maj 2001 - 16:59 #20
coinz >> Jeg troede ikke det var www.coinz.dk vi skulle vudere, men den på whitehat, siden du gav os det link.
WYSWYG er frit oversat til \"træk og slip programmering\" a la FrontPage, DreamWeaver. Så undgår man bla. fejl som denne;
<title>Welcome to Adobe GoLive 4</title>

/
jacob
Avatar billede Trine Nybegynder
04. maj 2001 - 17:09 #21
Siden virker da. Men de der 4 billeder der skal vises i hvert hjørne, er døde. De kan ikke vises. Det samme i popup-vindues design/grafik.

Den er ikke så utrolig, din side. Der er ikke noget man siger wow til. Den skriger efter grafik. Og hvorfor få alle dine links til at poppe op i et nyt vindue? Det er forvirrende. Jeg synes dine link skal vises i det grå midterste felt.

Den må godt være lidt mere rå -lidt mere sej. Og der hvor der står Coinz.dk, kunne godt blive lidt mere et logo. Det set ud til at være noget der er lavet i Photoshop på 1½ minut...sorry.

Den er tam og tom, kom igang med at lave lidt mere grafik, noget der er spændende.

At menuen står til venstre gør ikke så meget. Det gør, at den skiller sig lidt mere ud fra alle andre sider.

7@13

Trine / Misskat
Avatar billede cain Nybegynder
04. maj 2001 - 17:18 #22
Det med de søm de virker fint nok hos mig....
Men siden er da fint nok...

Dit banner/logo er ikke samme farve som baggrunden...

Menuen står i højre side er er der for lidt mere spændende end dem der står i venstre side...

Siden mangler nok lidt grafik men det kan vel klares...

Mit første indtryg er nok 8@13

Vi ses coinz.

-=cain=-
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 17:33 #23
jacob-> hvor har jeg lavet det med adobe henne???

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 17:34 #24
bjarke b-> meget muligt men det er op til folk selv om de vil det ik??

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 17:37 #25
jacob-> det er det osse men jeg har bare ikke oploadet siden til coinz.dk endnu.
misskat-> ang banneret... det er det ozze *G*

-coinz-
Avatar billede jacobchr Nybegynder
04. maj 2001 - 17:52 #26
coinz >> \"desing/grafik\"
Avatar billede codeman Nybegynder
04. maj 2001 - 18:00 #27
Hvis et firma ønsker, at du laver en hjemmeside for dem til en pris af 100.000,-, forventer de også at du kan forbinde web-interfacet med deres database (med alle de info. de ønsker at gøre tilgængelige) - fx. Oracle og DB2. For at kunne dette skal du have lidt mere erfaring en den smule du har med WYSWYG.

Hvis firmaet har databasen liggende på en alm. server med fx. Win2000 som styresystem, er der standard-værktøjer til at hjælpe dig med denne forbindelse, så du bare skal nøjes med at \"designe\" nogle ASP- eller PHP-sider.

Hvis firmaet dog fx. kører på mainframe skal du måske programmerer forbindelsen via fx. JCL og PL/1. Derefter skal web-siden måske oploades til mainframen og der skal skabes forbindelse til internettet. Alt dette kræver altså en del kendskab til hvordan mainframes fungerer samt noget programmeringserfaring.

Så hvis du ønsker at tjene penge på design/produktion af web-sider, bør du nok låne \"et par\" bøger på biblioteket først og så sætte dig ind i hvad det drejer sig om!!

MVH
Peter

PS. Som jacobchr skrev, så betyder WYSWYG følgende: What You See is What You Get.
Avatar billede coinz Nybegynder
04. maj 2001 - 19:19 #28
codeman-> jeg siger ikke de skal tage mig absolut ikke det jeg siger er hvis de har lyst til at gi 100000 for det så er det vel deres sag. Det jeg mener er: hvis de vil give 100 kr for det så er det ikke mere værd for dem. Men hvis de vil give 100.000 så er det vel det værd for dem ikke...

-coinz-

forresten... jeg gider ikke hører de der ting med du skal ikke sige du vil lave webdesign fordi du kan nemlig ikke finde ud af det. Hvsi folk vil ha noget af det jeg har lavet mener jeg altså det er op til dem...
Avatar billede gnaffe Nybegynder
04. maj 2001 - 21:15 #29
hvor er billederne i hjørnerne henne?
-Gnaffe-
Avatar billede coinz Nybegynder
05. maj 2001 - 15:33 #30
gnaffe-> ved jeg ikke de virker fint nok heroppe men det er nok et eller andet lort med de her computere... du ved hvordan de er...

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
05. maj 2001 - 15:59 #31
okei lige en opsamling her midtvejs...

I siger: Væk med popup vinduerne, andre farver, drop bravenet og lav det i asp selv (udelukket) billederne i hjørnet er blevet droppet.

-coinz-
Avatar billede xzxzx Nybegynder
06. maj 2001 - 12:03 #32
Væk med popup vinduerne.

1. Tilføj dit link.
2. Gæstebog.
3. Chat.
4. Køb/Sælg online.
Er en eller anden service som du har tilmeldt: Bravenet Web Services

Det er lidt kedeligt design. Måske er det fodi jeg ser sådan nogle sider tit på nettet?
JEG kan best lide at have menuen over i venstre side, men det er vel smag og behag.
Menu punkterne må gerne starte samme sted, i stedet for at du bruger <center> taget.
Avatar billede coinz Nybegynder
06. maj 2001 - 21:11 #33
xzxzxz-> okei det var da i det mindste konstruktivt istedet for folk der kommentere det med webdesign...

ang. de punkter... ja og hvad så... siden hvornår er det blevet ulovligt at gøre det??? jeg synes da det er udemærket... det virker da helt fint... kan da ihvertfald ikke lave det selv (kan ikke finde ud af ASP) så jeg ser det som den eneste mulighed... og forresten det her er til jer allesammen

MENUEN BLIVER VED MED AT VÆRE TIL VENSTRE!!!!!

-coinz-
Avatar billede jacobchr Nybegynder
06. maj 2001 - 21:16 #34
sjovt :-) når det er negativ kritik er det ikke konstruktivt, men når det er positivt er det konstruktivt ......

Men hvad pokker, det var åbentbart ikke hele sitet der var til vudering.
Avatar billede mystart Nybegynder
06. maj 2001 - 22:39 #35
Køb dig et design billigt :
http://www.bannerhouse.dk/

De har mange års erfaring!
Avatar billede mystart Nybegynder
06. maj 2001 - 22:43 #36
For et eks. kan du se
http://www.bannerhouse.dk/netparty/
Som er en side de/vi er ved at udvikle!
Avatar billede coinz Nybegynder
07. maj 2001 - 08:29 #37
jacob->
du har vidst misforstået noget... det eneste jeg ikke gider høre er det der fis med at jeg er dårlig til at lave webdesign så det skal jeg ihvertfald ikke... det kan i klappe i med... og desuden er du nok en af dem der er kommet med mest konstruktivt okei... så bare rolig...
Avatar billede coinz Nybegynder
07. maj 2001 - 08:29 #38
mystart-> gider ikke høre på sådan noget pis...

-coinz-
Avatar billede Trine Nybegynder
07. maj 2001 - 09:33 #39
Coinz: Jeg vil nu heller ikke sige, at du er dårlig til webdesign, overhovedet ikke. Den mangler bare lidt spænding, lidt \'wow\'. Siden funker jo fino.

Bliver spørgsmålet ikke snart lukket?
Avatar billede gnaffe Nybegynder
07. maj 2001 - 10:33 #40
Er det meningen, at der under Design/Grafik skal stå: \"Welcome to adobe golive 4\"?
Det er bare et spørgsmål:)

Ellers fedt site
har  du sat en bestemt størrelse på popup vinduerne?
Avatar billede gnaffe Nybegynder
07. maj 2001 - 10:35 #41
der mangler et billede i \"Design/Grafik\":)
Avatar billede coinz Nybegynder
07. maj 2001 - 14:01 #42
gnaffe-> hvad tror du?*G*
ved osse godt det med design grafik billedet... kan bare ikke tage mig sammen til noget som helst ligenu...
misskat-> tak tak... jeg er jo ozze lidt ny indenfor det... men jeg fatter f.eks ikke flash...
det varer ikke så længe endnu med det her spm, venter bare til klokken 16... så alle har en mulighed for at sige noget...

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
07. maj 2001 - 14:02 #43
misskat-> men du kan godt forstå at jeg ikke vil hører på mystart da det var lettere latterligt det han sagde...

-coinz-
Avatar billede Trine Nybegynder
07. maj 2001 - 14:35 #44
Coinz: Selvfølgelig kan jeg forstå, at du ikke vil hører på latterlige svar som Mystart\'s. Det er jo ikke et design du leder efter, ved dette spørgsmål, men ris & ros og foreslag og den slags.
Avatar billede mystart Nybegynder
07. maj 2001 - 16:52 #45
hmm, synes bare hans design tinker for at sige det lige ud!
Avatar billede coinz Nybegynder
08. maj 2001 - 16:30 #46
mystart-> ja ja og det gør du vel osse så... hvis du ikke kan sige andet end sådan noget lort så lad vær med at sige noget... plejer jeg da at gøre... har du måske lavet et der er bedre... håber da ikke det er dig der har www.mystart.dk for det synes jeg er ækelt ihvertfald det der var før og det der er nu er heller ikke meget ved...

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
08. maj 2001 - 16:39 #47
jeg siger mange tak og skal se på det i nærmeste fremtid
Avatar billede mystart Nybegynder
08. maj 2001 - 16:56 #48
mystart er et tidl. projekt... det design du ser på vil blive der indtil en køber siden! jeg giver dig ret i at det design stinker... men du burde da ikke være så sur!
Avatar billede coinz Nybegynder
10. maj 2001 - 14:40 #49
mystart... du kunne sgu da komme med noget ordentligt kritik istedet for sådan noget pis!!!

-coinz-