Avatar billede torben_beo Nybegynder
04. april 2006 - 14:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

opdatering af Global Adressebog

jeg har ændre nogle ting i vores adressbog.
bla slettet en bruger i AD og ændre dem der stod til inaktiv til
ikke at blive vist i adresse bogen..
Nogen der ved hvordan man får det opdateret således at de forsvinder fra adressebogen..
det er en Windows 2003 small Bussiness, så
det er jo med hvad skal vi sige.. Integreret exhange server...
Avatar billede sirtiger Nybegynder
04. april 2006 - 21:54 #1
Du skal ind i din Exchange servermanager
Den ligger et sted i programmer under Administrative tools.
Så skal du ind under punktet Recipients, Offline adress lists.
Her kan du højreklikke på listen og bede den om at lave en rebuild. Det kan tage lang tid. Jeg sidder dog på en maskine med 150 adresser og det tager 3 sekunder.
Hvis du bare, sådan generelt, vil have en adresse til at forsvinde for alle adresselister, så kan du sætte et flueben på brugeren.
Avatar billede torben_beo Nybegynder
05. april 2006 - 11:09 #2
jamen det virkede jo helt fint..
hvis du lige svare på det istedet for en kommentar, vil du få pointene
Avatar billede sirtiger Nybegynder
05. april 2006 - 14:28 #3
Det er jeg da gld for - og for god orden skyld, så plejer den at køre hver nat (tror std er sat til klokken 4 om natten).