Avatar billede Slettet bruger
04. april 2006 - 10:51 Der er 1 kommentar

Problemer med Netshare samt VPN

Hej

Efter at have installeret en ny windows 2003 server har jeg haft nogle problemer..

Når jeg tilgår \\server-navn fra en af de workstations der er tilknyttet DC'et viser den ingen mapper. Men hvis jeg tilgår den på \\ip-adressen-på-serveren (\\192.168.1.3) kan jeg nemt se alle de shares der er på serveren.

Har opsat VPN på serveren, så vore bruger kan logge ind hjemmefra. Men når man gør dette, kan man heller ikke tilgå \\server-navn og først efter 5 - 10 min, hvor VPN forbindelsen har været oprettet kan man tilgå \\192.168.1.3

På den gamle server, også installeret med Win 2003 std. server, virkede det hele fint. Hvad kan problemet være?

Skal I bruge mere info, må I sige til.
Avatar billede planet_orion Nybegynder
06. april 2006 - 20:29 #1
Hey,

Det lyder som et helt klart DNS problem eller et DHCP problem.

Hvilken DNS ip giver du til dine klienter?

Har du lavet "reverse zone" i DNS?

//Allan