Avatar billede piakj Nybegynder
03. april 2006 - 14:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

komprimering af pdffil?

Hej Jeg har lavet 3 "løbeseddeler" der er ens i opbygning men det ene af dem fylder 12MB hvor de andre 2 fylder 3MB. Nu er mit spørgsmål hvordan komprimerer jeg den store fil så den stadig beholder sin "gennemsigtighed/der hvor jeg har "roteret" et billede på en baggrund, får den når jeg komprimerer filen grimme hvide steder der hvor den er drejet væk fra, altså som om billedet stadigt hænger lige og er helt hvidt, men det er drejet og er ligesom ikke gennemsigtig!!!!! Svært at forklare!!
Og hvorfor er deer så stor forskel i mine filer? er det billederne jeg benytter der alle skulle være meget høj format??
Kan jeg komprimere den store fil og stadig være PDFfil?? hvordan ??
MVH
Pia
Avatar billede louisek Mester
04. april 2006 - 09:20 #1
Hej Pia,

Du kan justere dine billeders opløsning i Photoshop. Hvis det er en .pdf der skal ses på skærm kan du nøjes med en opløsning på 72 dpi hvis det er til tryk skal du op på 300 dpi - Når du exporterer til .pdf bør der komme en fane op hvor du kan gå ind og definere hvordan "compression" af billederne skal gøres - her kan du evt. og justere ned på de før angivne værdier.

Venlig hilsen
Louise
Avatar billede piakj Nybegynder
20. januar 2007 - 14:25 #2
hun lagde ikke svar