Avatar billede brianb Nybegynder
02. april 2006 - 17:34 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

SMS sender/ Nyhedsscript med SMS

Hejsa eksperter, jeg søger et script hvor jeg kan sende SMS'er til nogle tilmeldte via min hjemmeside, det skal gerne understøtte JMail, så jeg kan sende dem. jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da alle dem jeg fandt, som virkede attraktive fungerede linket bare ikke. :(

Det skal gerne virke ligesom en mailinglist, altså folk skal tilmelde sig og så kun at jeg kan sende! :)

Brian.
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2006 - 17:38 #1
<ole>

Det kan man ikke længere uden videre gøre (og har ikke kunnet gøre det en del år). Det kræver, man har adgang til en SMS-gateway - eller en udbyder af SMS-services - hvilket ikke er helt billigt

/mvh
</bole>
Avatar billede bacarden Nybegynder
02. april 2006 - 17:43 #2
Teleselskaberne har gjort det svært for folk at yde den service for en ærlig pris.
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. april 2006 - 17:46 #3
Teleselskaberne fandt ud af, at de gerne ville tjene penge på alle SMS'er fra deres SMS-servere, når nu det kostede penge at sende SMS fra mobil til mobil. Der røg en pæn del af fortjenesten, fordi man bare kunne gå på nettet og sende gratis SMS til en mobil der fra.

Hej Ole, længe siden. Det er helt rart at se dig igen :o)
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2006 - 17:49 #4
I lige måde, Steen .... har haft lidt travlt på det seneste  :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. april 2006 - 17:55 #5
Har også selv haft travlt - alt for travlt :[

Jeg savner nu den service med gratis SMS'er, når nu spørgsmålet er oppe at vende. Det var en fed service at kunne tilbyde sine brugere :o)
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2006 - 18:03 #6
Nokia har engang udgivet et sammenkoblings-kit mellem mobil og PC, så hvis der kun er tale om få SMS'er i ny og næ, er det en mulighed (kan vist håndtere 10-15 stykker pr. minut) ... omend, det ikke er den phede løsning, som vi alle mangler  ;o)
Avatar billede brianb Nybegynder
02. april 2006 - 19:14 #7
Jamen, hvad koster det at sende til fx. 100 tilmeldte?
Og hvor finder jeg et sådan script? det er til en tøj forretning.
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2006 - 19:17 #8
Det koster, hvad du skal betale for at sende 100 alm. SMS'er gennem din udbyder.
Det er ikke et script, men et sammenkoblings-kit. Prøv at søge på Google.
Avatar billede brianb Nybegynder
02. april 2006 - 19:18 #9
har du nogle gode keywords?
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2006 - 19:27 #10
nokia - pc-kit - data-kit ... det burde ikke være svært
Avatar billede cyberkox Nybegynder
02. april 2006 - 19:37 #11
Jeg lytter lige med her ;)
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2006 - 20:02 #12
alternativt kan du købe adgang ved en sms-gateway - fx www.coolsystems.dk, www.acomma.com eller www.aspsms.com - og så sende via dem. Kender ikke så meget til de 2 første, men på det sidste link betaler du kun for de sms'er der sendes.
Avatar billede gadz Nybegynder
12. april 2006 - 17:58 #13
Jeg lavet i mit gamle firma en sms sender som dels blev brugt til at sende en besked når noget udstyr gik ned og dels til at sende sms fra en indtern hjemmeside til os tekninker med opgaver når vi var ude og køre.
Jeg lavet det på en lille Siemens SMS Gateway som ikke kostet det helt ville. Den blev bare sat i com-porten.
Og ved hjælp af en dos streng sente den sms´er. Vi startet med at have et fri sms kort i fra tdc men fik så et rigtig kort sender hænd.
Men hvis du skal bruge det til privat brug, kan jeg ikke se at tdc eller nogle andre kan gøre noget ved det hvis du vælger sådan et fri sms kort og smider i

Venlige Hilsen
GaDZ
Avatar billede brianb Nybegynder
12. april 2006 - 20:14 #14
Har du noget kode eksempel, jeg har lavet databasen, og jeg kan sagtens sørge for at den lagre numre. Eller hvis du kan fortælle lidt mere om det andet, bare så jeg kan sende fx. fra mit eget nummer til en masse numre via min database.
Avatar billede gadz Nybegynder
13. april 2006 - 15:28 #15
Jeg kan ikke lige huske hvordan vi skrev det ud til den.
Der var en komponent som man installeret og så var det lige som når man skriver til en mail komponent.