Avatar billede razzmatazz Nybegynder
02. april 2006 - 13:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til internet via JAVA mobil applikation

Hej eksperter

Jeg går og sysler med en ide om en JAVA applikation til en mobiltelefon, hvor man registrerer en række informationer via input felter.
Disse informationer skal til slut uploades til en server via GPRS. Er det muligt at connecte til internettet fra en JAVA applikation på mobiltelefonenen som beskrevet?
Har absolut ingen erfaring med det og ville allerførst høre om det beskrevne overhovedet er muligt...takker!..:)
Avatar billede brilleaben Nybegynder
02. april 2006 - 19:20 #1
Jepper, det er det da.  I MIDP1.0 kan du dog typisk "kun" lave HTTPConnections.  I MIDP2.0 har
du på de fleste telefoner også adgang til raw sockets.
Men!  De forskellige GPRS punkter kan faktisk være sat op til kun at tillade HTTPConnections.
Så hvis din applikation kan skrives til at bruge disse, er det faktisk det bedste (og nemmeste :-)
Avatar billede brilleaben Nybegynder
02. april 2006 - 19:20 #2
Et alternativ er jo naturligvis at lave det hele server based og så bruge den i mobilen indbyggede web browser ...
Avatar billede razzmatazz Nybegynder
02. april 2006 - 19:24 #3
Jeg regner med at lave det som en applikation i JAVA som man downloader. Derved kan man en gang for alle hente grafikelementer og lign, så det ikke skal hives via internetforbindelsen. Men tak for svaret jeg vil undersøge det nærmere...:)...Smider du et svar?...
Avatar billede brilleaben Nybegynder
02. april 2006 - 20:55 #4
Ok, svar :-)