Avatar billede lervad Nybegynder
02. april 2006 - 12:47 Der er 4 kommentarer

Billede "lagger" ved scroll i windows

Hej

har købt en ny maskine. Har købt en skrabet model da den kun skulle bruges til lidt let kontorbrug samt lidt let internet.

Har købt en AMD 64-bit S2800+MHz med 512 mb ram. Grafikkortet er onboard og den tildelte hukommelse er sat til 128 mb.

Computeren kører generelt ok til det lille behov jeg har. Men der er et meget irriterende problem når jeg scroller i fx et tekstdokument eller en hjemmeside at skærmbilledet "lagger" helt vildt. Den er vildt langsom til at opdatere så det foregår i kraftige ryk.

Er "grafikkortet" så ringe? Eller er det et andet sted jeg har en begrænsning?

Bundkortet er: ASrock, K8NF4G-SATA2
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. april 2006 - 12:50 #1
Du skal installere driver til grafikkortet. Den kan hentes fra www.nvidia.com
Avatar billede lervad Nybegynder
02. april 2006 - 13:01 #2
Selvf. tak. smid et svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. april 2006 - 13:09 #3
Det var så lidt.

Husk også at installere de andre drivere til bundkortet fra den medfølgende CD eller fra Asrocks side.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2006 - 13:29 #4
Eller dem Asrock selv bruger: http://download.asrock.com/drivers/nVidia/VGA/VGA_XP_2K(8185).zip

(Der er også drivere med på cdrom til dit bundkort)