Avatar billede ns-genie Nybegynder
02. april 2006 - 02:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

For lidt virtuel hukommelse

Hej Eksperter

Efter at have søgt lidt herinde er jeg nået frem til at jeg også er nødt til at oprette et spørgsmål om virtuel hukommelse. Jeg har de seneste dage jævnligt fået besked om at min virtuelle hukommelse er for lille og windows nu vil gøre den større. Problemet er blot at nu er den oppe og bruge over 3072 Mb og den bliver til stadighed ved med at poppe op i ny og næ. Hvad kan dette skyldes. Det er en bærbar, med 512 DDR-RAM og med over 20 gb ledig plads på system-disken. Jeg kører ikke særligt krævende programmer, men har dog en del kørende i baggrunden. Af programmer kan nævnes: Antivirus, lauch manager, MSN, Nokia PC Suite, BitLord(tror det er her fejlen ligger) og så nogle applikationer, såsom powermanager(til strømstyring) osv.
Derudover bruger jeg jævnligt, IE, WMP, Winamp og OE6.

Håber der sidder nogle kloge hoveder derude, som kan hjælpe.
Avatar billede jacla Nybegynder
02. april 2006 - 02:51 #1
Det er meget når du ikke har flere RAM.

Jeg ville nok sætte en 512 MB RAM blok mere i.

Der findes flere programmer der frigøre RAM eks MEM TURBO se http://www.memturbo.com/

Men om det hjælper på din Virtuel hukommelse kan jeg ikke love.

MVH

Jan C
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. april 2006 - 03:00 #2
Det var måske en ide at starte Jobliste og se efter hvilken proces det er der tager så meget hukommelse. Du kan så se dig om efter et alternativ til det program (hvis muligt - den går jo næppe hvis det er en systemkomponent).
Avatar billede gratis Nybegynder
02. april 2006 - 03:16 #3
når du selv har på fornemelsen at det er Bitlord der gør det, så stop den i at starte op sammen med windows, hvis det  er muligt at gøre det fra programmets indstillinger så gør det der, eller ka du fra |Startmenu|Kør| skrive,  msconfig  , tryk enter, under fanebladet Start ka du deaktiver Bitlord ved at fjerne fluebenet fra den line hvor den står på.Hvis ikke du ka se opstarten på Bitlord med msconfig ka du alternativt hente denne freeware opstarts mananger "Startup Control Panel" herfra, http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml , hvis det ikke hjælper ka du så lukke ned for de andre programmer du har (et af gangen, med en genstart efter hver gang du har fjernet et program i at starte op, det er langsommeligt men medtodisk og du ka på denne måde finde "synderen")
Avatar billede festjest Nybegynder
02. april 2006 - 07:17 #4
3 gb virtuel hukommelse er alt alt for meget, når du kun bruger den til "små" programmer.
Hvad er launch manager ?
Jeg har selv en bærbar med 512 mb ram, og jeg har mac 700 mb virtuel, jeg er støt på for lidt virtuel med spillet civ4 (meget dårligt programmeret) men dog et rigtigt godt spil.
Mere ram vil ikke løse problemet, så det må være et af dine baggrundsprogrammer som laver et eller andet...
02. april 2006 - 11:03 #5
... jeg tror også på at der _måske_ kunne være noget 'snavs'/virus som trækker resourser - det er oplevet før her på Eksperten.dk ...
Det med check i Joblisten er dog kun ét stykke af vejen...
Avatar billede festjest Nybegynder
02. april 2006 - 11:27 #6
joblisten viser ikke vira, ej heller clienter, det jeg tror sluger er hans baggrundsprogrammer, eg java launch
Avatar billede ns-genie Nybegynder
02. april 2006 - 22:13 #7
Jeg har kigget joblisten igennem og denne gang var der gevinst. Det er tilsyneladende min Bluetooth der suger alle RAM. Den stiger med ca. 24 Kb i sekundet og er i skrivende stund på 145 MB... btwdins.exe hedder programmet. Så nu kommer der blot endnu et spørgsmål, hvordan dælen for jeg den til at holde op med det?? (Udover at fjerne det helt).

Tak for de mange gode råd.

Til festjest: Launch manager er et program der lavet et skærm display, når jeg skruer op og ned for lyden etc. Standard installeret på min laptop.
Avatar billede gratis Nybegynder
03. april 2006 - 10:12 #8
Avatar billede ns-genie Nybegynder
03. april 2006 - 22:25 #9
Det hjalp. Tak for det. Og nu hvor jeg alligevel er i gang, kan I så forklare mig hvorfor jeg kun kan overføre med 30-40 kb/s når jeg burde kunne overføre med 3 Mb/s
Og lige til sidst, hvordan giver jeg point til dem der nu har gjort sig fortjent til dette??
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. april 2006 - 11:52 #10
Der er to muligheder: Enten er din router ikke konfigureret ordentligt, så folk ikke kan forbinde til dig udefra, eller også er der ganske enkelt ikke nok udbud/efterspørgsel.

For at give point, siger du hvem du mener bør få dem. Når den/de har smidt et svar, markerer du disse i den boks der kommer ved siden af svarfeltet, og trykker Accepter. Hvis du vil give et forskelligt antal point til flere personer, er der et punkt oppe under funktioner hvor du kan gøre dette.
Avatar billede ns-genie Nybegynder
18. november 2009 - 06:41 #11
lukket