Avatar billede sansalvador Nybegynder
01. april 2006 - 21:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal tælle ned hvert sekund - Problemer

Hejsa, jeg er en gammel gnaven PHP-programmør, der prøver sig lidt i det lidt ASP-alike Lingo i Director...

Jeg har et problem i en if-sætning, som simpelthen ikke gider virke. Håber I kan være behjælpelig med nogle gyldne tricks. I må også meget gerne optimere den eksisterende kode, hvis muligt.

Det er meningen, at den efter 28 frames (~1 sekund) skal tælle ned. Jeg har kun brugt cirka 30 min på at rode dokumentationen igennem, men kan ikke finde andre end exitFrame funktionen til at aktivere dette script... Mooon ikke der findes andre metoder?

(Det generelle script med at tælle ned, virker ubeklageligt. Kun IF-funktionen der brokker sig)
on exitFrame
  if (count_frames = 28) then
    counter = member("main_counter").text
    new_count = integer(counter - 1)
    member("main_counter").text = string(new_count)
    count_frames = 0
  else
    count_frames = count_frames + 1
  end if
end

Samt vil jeg gerne have en funktion, der nulstiller tælleren til 180 hver gang man starter...

on startMovie
  member("main_counter").text = "180"
end

Denne ser ikke ud til at virke ...

Men placerer jeg scriptene de forkerte steder - Og kan man overhovedet placere dem forkert? =)

Mvh
Sam
Avatar billede blim Nybegynder
02. april 2006 - 01:57 #1
Altså umiddelbart ud fra erfaring er det en rigtig dårlig ide at tælle frames hvis du vil lave noget som helst med tid!

Jeg har ik så meget tid lige nu så du får lige et script der forklarer meget grundlæggende hvad du skal gøre:

property startTid
on beginsprite
startTid = the milliseconds / 1000
end

on exitframe
put "Der er gået " & (the milliseconds / 1000) - startTid & " sekunder siden scriptet begyndte"
end

Så kan du jo altid indsætte et If (the milliseconds / 1000) - startTid = 16 then alert "Pas på!! nu er der gået 16 sekunder"...

Gå ind i Director help og søg under milliseconds for nærmere info. Men Frames skal man altså holde sig fra da det ikke altid passer helt med tiden selvom man sætter FPS ;)
Avatar billede sansalvador Nybegynder
02. april 2006 - 02:43 #2
Tak skal du have.. Det var nok til mig :)

Har desuden boycuttet Director og gået over til flash, som efter min mening er meget mere brugbart og anvendeligt.

Men det er nærmest religion, kan jeg forstå på folk :)
Avatar billede blim Nybegynder
02. april 2006 - 07:57 #3
Altså nu er jeg storbruger af begge, og synes det er forkert af folk at sætte det op mod hinanden :) de er bygget til noget forskelligt. Men hvis du kan nøjes med flash er der ingen grund til at benytte Director :)