Avatar billede nielsen73 Nybegynder
01. april 2006 - 11:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Død psu?

Hej igen.
Har som nævnt i et andet spørgsmål den her Q-Tec psu. Problemet er, at når jeg forbinder grøn og sort ledning i bundkort-stikket, starter blæserne godt nok op, men når jeg slutter den til bundkortet sker der intet. Er den helt tabt, eller kan den fixes??

Pft.
Michael
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. april 2006 - 11:06 #1
Kortslut pindene, hvor powerstikket sidder på bundkortet, starter den ikke op, er dit bundkort defekt.
Avatar billede nielsen73 Nybegynder
01. april 2006 - 11:10 #2
Mit bundkort er IKKE defekt. Computeren kører fint med min gamle psu...
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. april 2006 - 11:14 #3
Så skal du tjekke stikkene på ATXstikken, se om der er en løs "klemme"
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. april 2006 - 11:15 #4
Du skrev intet om, at den kunne køre med en anden PSU.
Avatar billede nielsen73 Nybegynder
01. april 2006 - 11:18 #5
Det er der ikke. Alle ledninger sidder ordentlig fast. Må vel være en eller anden komponent i psu'en der er stået af?
Avatar billede nielsen73 Nybegynder
01. april 2006 - 11:27 #6
Jeg kan lige lade den stå åben et par dage, hvis der skulle være en der har et bud på problemet...
Er du løbet tør, peet49??
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. april 2006 - 11:57 #7
Bundkortet kortslutter den grønne og en sort ledning, og på disse starter dit system, det var derfor jeg mente, der måtte være en løs forbindelse fra bundkort-stikket til atx-stikket.
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. april 2006 - 11:58 #8
Prøv PSUèn i en anden maskine, virker den der, har du et problem som nævnt ovenfor.
Avatar billede nielsen73 Nybegynder
01. april 2006 - 12:23 #9
Ok. Jeg kigger på det. Tak for hjælpen!
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. april 2006 - 12:26 #10
Selv tak og dog weekend herfra.
Avatar billede nielsen73 Nybegynder
01. april 2006 - 13:03 #11
Har lige prøvet at koble den på mit ældre Epox-bundkort, der ikke fejler noget, og der er den også bare død. Nu piller jeg blæserne ud og gemmer; og så skrotter jeg resten!
Og også god weekend tilbage!