Avatar billede onlinepc Nybegynder
04. maj 2001 - 09:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatic i forms/databaser

Jeg har lavet en database til at give overblik over arbejdsopgaver.
Opgaverne tastes ind i formularen, og tilknyttes en kontaktperson eller firma.
jeg har så oprettet et view, der viser opgaverne på dato og klokkeslæt (calendarview)
Nogle opgaver er der ikke fast dato på, det vil sige, at sålænge status er åben på opgaven, skal opgaven vises dags dato.
Hvordan kan man få adgang til disse dokumenter, og sætte en dato til dags dato, så opgaven bliver vis korrekt.
Avatar billede wise Seniormester
04. maj 2001 - 12:47 #1
hvad mener du med at få adgang ???
Du kan måske lave et view (ikke kalender) med alle dem unden dato ...

En mere elegant løsning vil være at i dit kalender view vise datoen som @today hvis der ikke er nogen dato. (Dermed kan alle de åbne sager ses i dag... (sammen med dagens øvrige sager)
Avatar billede crohde Nybegynder
04. maj 2001 - 13:25 #2
1) View viser dags dato, hvis dato feltet på dokumentet ikke er udfyldt - m.h.t. performance så læs \"Performance Considerations for Domino Applications\" - Redpiece fra IBM August 1999
2) Lad agent opdatere dokument med dags dato(f.eks. kl. 4.00), hvis opgaven ikke har fast bagkant

Christian Rohde
Community Solutions A/S
Avatar billede onlinepc Nybegynder
07. maj 2001 - 12:20 #3
Nu er det sådan, at det er et krav at view\'et skal være kalender.
Det er lykkedes mig at lave en agent, der automatisk sætter dokumentdatoen til dags dato, men mit problem er nu, at jeg kun skal have ændret de dokumenter, hvor der er en bestemt status.
Jeg har et felt i dokumentet, hvor jeg blandt 6 andre indstillinger, kan vælge Status = \"I gang\".
Avatar billede wise Seniormester
07. maj 2001 - 12:54 #4
Jaeee, og hvad er så dit spr ?
Hvis det skal være kalender har du de 2 muligheder som crohde beskrev ....

Hvis det er hvordan du sætter agenten til kun at køre på nogle records, er der et felt på agenten, der hedder \"where\" hvor du kan opsætte kriterierne...
Avatar billede onlinepc Nybegynder
07. maj 2001 - 13:32 #5
jeg har lavet nedenstående agent, jeg aktiverer manuelt, og kører på alle dokumenter.

Søgekriterie:
uses \'Bestilling, ...\' form AND field janej contains \"Nej\" (har også prøvet uden gåseøjne\"

Formula:
FIELD testdato := @Today;SELECT @All

Datofeltet bliver opdateret uanset, om der står ja eller nej i feltet
Avatar billede wise Seniormester
27. maj 2001 - 19:06 #6
Nu er vi ude i noget jeg ikke kender til, men SELECT @ALL betyder normalt at man vælger ALLE dokumenter, prøv
/START/ SELECT form=\"Bestilling\" & janej=\"Nej\" /SLUT/