Avatar billede peterkornum Nybegynder
31. marts 2006 - 12:54 Der er 4 kommentarer

hjemmeside genkender automatisk nationalitet

eksempelvis på google kommer man automatisk ind på google.dk hvis man bruger en dansk browser eller måske er det den danske ip den sortere på jeg ved det ikke....
men har googlet emnet i en time nu uden held....

men der må jo være en bid kode man kan ligge ind så sin hjemmeside automatisk vælger sprog efter brugerens nationalitet....
Avatar billede ducks Nybegynder
31. marts 2006 - 13:02 #1
Avatar billede ducks Nybegynder
31. marts 2006 - 13:05 #2
Avatar billede madx Nybegynder
31. marts 2006 - 17:17 #3
Du skal selvfølgelig gøre som du mener er rigtigt, men der er 2 ting jeg synes du skal overveje

1. Grundlæggende for brugervenlighed er at man forstår hvad der foregår og at man ikke tager magten fra brugeren. Derfor bør du omgås en sådan automatik med forsigtighed

2. Søgemaskiner kan absolut ikke lide at blive kostet rundt med, men har heller ikke noget sprog som du kan detecterer. Du risikerer at søgemaskinen ikke ser dit site dvs. dit site ikke ses i bl.a. Google eller ser et andet site end brugerne - det er i pricippet cloaking. Eller kun ser f.eks. én version - og så bliver alle de andre sprog udelukket og dit site kan ikke findes på de sprog der udelukkes.

Hvis jeg var dig ville jeg håndtere ovenstående ved at give brugeren valget mht. rette sprog - slippe for alle de mulige søgemaskineproblemer og bøvlet med koden.
Avatar billede tjum65 Nybegynder
20. april 2006 - 21:50 #4
Du kan vha. javascript kontrollere det "default" sprog browseren kører med (lang) - og vælge din sprogversionering derefter.

Super ide - og usædvanlig brugervenlig idet folk der rent faktisk har valgt en sprogversioneret browser 100% % sikker taler det pågældende sprog