Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
30. marts 2006 - 21:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Linksys trådløs router på Cisco SOHO router

Hej alle

Jeg har en Cisco Soho router (ikke trådløs)på hvilken min ADSL forbindelse er tilsluttet. Når jeg sætter et netkabel fra Cisco'en direkte til min IBM Thinkpad T42 med Windows XP Pro, så fungerer internettet fint.

Jeg tillige en Linksys BEFW11S4 trådløs router som jeg gerne vil have sat "på" Cisco'en, således jeg kan udnytte mit trådløse netkort. Jeg har firmainternet, som kræver at Cisco'en er tilsluttet, hvorfor det ikke er en mulighed at tilslutte Linksysen direkte til ADSL stikket.

På mit gamle internet, hvor jeg ikke havde Cisco'en fungerede Linksysen perfekt, men nu kan jeg ikke komme på internettet når Linksysen kommer efter Cisco'en.

Kræver det en speciel opsætning på Linksys'en? Jeg har opgraderet firmware på Linksysen til det nyeste, men dette løste ikke problemet.

Jeg håber at der er en som kan hjælpe....

Med venlig hilsen

Maygan Petersen
Avatar billede jacla Nybegynder
30. marts 2006 - 21:54 #1
HVILKEN KRYPTERING BRUGER DU (CISCO HAR SINE EGNE PROTOKOLLER/STANDARDER MV.)

MVH
JAN C
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
30. marts 2006 - 21:57 #2
Der må jeg være dig svar skyldig, for jeg kan ikke logge på den på 10.10.10.1, måske har TDC / mit forma låst den?
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. marts 2006 - 22:03 #3
Hvis du deaktiverer DHCP i Linksysen, og anvender kablet fra ciscoen direkte ind i en LAN port i linksysen, så burde virke som en switch, og det er cisco der tildeler IP adressen gennem linksysen til din maskine. Anvender du kabel skal den tildele dig en IP.

Du kan med fordel anvende kablet forbindelse til opsætning af linksysen, også hvad gænder opsætning af den trådløse del.

I linksysen skal du også have aktiveret trådløst netværk, og en SSID (netværksnavn) skal angives. Du kan også med fordel vælge en anden kanal end kanal 11.

Lad være med at anvende sikkerhed/kryptering indtil du har forbindelse trådløst.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. marts 2006 - 22:07 #4
Når dette er sat op, kan du forsøge at koble dig op trådløst. Din IBM skulle selv finde netværket.

Hvis du kommer på, så skal du sikre dit netværk ved at sætte routeren op til, helst, WPA. Når du aktiverer dette i routeren, så vil du miste forbindelsen igen, men hvis du bot logger dig på igen, så vil den anmode dig om at give den den kode du anvendte da du satte WPA op i routeren.

Spørg endelig hvis du er i tvivl.
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
30. marts 2006 - 22:29 #5
Jeg forsøger og vender tilbage. Tak indtil videre....
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
31. marts 2006 - 22:49 #6
Hej Dragonknight

Mange tak for dit svar, det var sgu fint. Det fungerede efter jeg slog DHCP fra og sat kablerne i som du sagde.

Igen MANGE tak.....

Maygan
Avatar billede (nedlagt profil) Nybegynder
31. marts 2006 - 22:50 #7
Smid et svar og du får point.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2006 - 01:19 #8
Kommer her. Nice at det virker ;-)