Avatar billede mickeyras Nybegynder
30. marts 2006 - 16:37 Der er 7 kommentarer

Mysql (Websitebaker -cms)

Jeg er igang med at lave en hjemmeside med websitebaker. Jeg har uploadet alle filerne, og begyndt på installationen. Har uploadet det på frac, som jeg bruger indtil jeg kender cms-systemet ordentligt.

Ved hostname skriver jeg: localhost
ved db name skriver jeg det jeg vil have databasen til at hedde
Username: brugernavnet til min mysql database.

Ved ikke om der skal stå noget andet her? Den kommer ivertfald med fejlen:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /web/www/frac/users/ar2party/install/save.php on line 315

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /web/www/frac/users/ar2party/install/save.php:315) in /web/www/frac/users/ar2party/install/save.php on line 72

og:
Error: Database host name, username and/or password incorrect. MySQL Error:
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Nogen der ved hvad jeg gør forkert?
Avatar billede leif Seniormester
30. marts 2006 - 16:46 #1
http://www.frac.dk/faq.php

Du skal logge ind og oprette en først.
Avatar billede mickeyras Nybegynder
30. marts 2006 - 16:48 #2
Har opretten en mysql database så det er ikke det:S
Avatar billede mickeyras Nybegynder
30. marts 2006 - 16:50 #3
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLPPPPPPPPPPPPP
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. marts 2006 - 16:55 #4
Du skal bruge de oplysninger du får fra frac - det er vist ikke localhost.
Avatar billede leif Seniormester
30. marts 2006 - 16:55 #5
Du får ikke hurtighere hjælp på den måde.

Men kunne lyde som forkert adresse eller at de har problemer med deres mysql server.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2006 - 17:15 #6
Har droppet frac - ved godt der er en masse der bruger det - men jeg havde utrolige problemer til tider - derfor gik jeg over til http://www.hotserv.dk - der er en 'udbryder' (positiv ment)fra frac teamet - og det virker bare - hvergang
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2006 - 11:03 #7
Hvordan går det med problemet - er det løst  ????