Avatar billede merada Nybegynder
29. marts 2006 - 11:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indesign, konventere fra farve til sort/hvid..

Hvordan konventere jeg nemmest et meget detaljeret/avanceret logo fra farve til sort/hvid i indesign?

På forhånd tak..
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. marts 2006 - 11:09 #1
Det bliver ikke konverteret, men hvis det alligevel ligger i en fire-farvet tryksag gør det ikke noget. Det hurtige trick er at gøre følgende:

Smid en firkant (eller anden form) med hvidt fyld hen over logoet.
Sæt blend mode på firkanten til "Color".
Så bliver alt under den sort/hvidt.
Avatar billede merada Nybegynder
29. marts 2006 - 11:26 #2
Tak for hurtigt svar.. -Det medfører dog lige lidt spg.

"men hvis det alligevel ligger i en fire-farvet tryksag gør det ikke noget", kunne du uddybe hvad du mener?

Hvor finder jeg 'bland mode'?
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. marts 2006 - 12:06 #3
Hvis det skal printes er det lige meget.
Men hvis det skal trykkes kun i sort på et trykkeri vil softwaren højst sandsynligt tro at der er farver i, da vi jo blot har skjult dem.

"Blend Mode"
Window -> Transparency

På dansk: "Blandingstilstand"
Vindue -> Gennemsigtighed
Avatar billede merada Nybegynder
29. marts 2006 - 13:00 #4
Hmm.. hvis jeg gør det sådan bliver min helt sorte farve jo også grålig.
-Og hvis jeg forstår dig ret vil jeg kun kunne bruge denne løsning hvis jeg skal printe det!
Hvad hvis jeg skal bruge det til tryk?
Kan jeg slet ikke 'konventere' fra farve til sort/hvid?
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. marts 2006 - 13:14 #5
Nej du forstår mig ikke ret. Som sagt, hvis det alligevel er alm. fire-farve tryk, så er det jo lige meget om der ligger nogle farver og "gemmer sig".
Bare det ikke er pantone eller andre spotfarver.
Men dem kan du jo alligevel sige at du ikke vil have med når du outputter.

Hvilket format er det i? Åben det dog i Illustrator og fiks det der.
Avatar billede merada Nybegynder
29. marts 2006 - 13:49 #6
Jeg forstår ikke din løsning..
-Så kunne jeg jo i virkeligheden bare sende det til tryk og be' dem trykke i S/H.

Jeg kan sagtens ordne det i illustrator, og det kommer jeg så til at gøre, men jeg ville gerne vide om jeg KAN konventere i Indesign, fra Farve til S/H?
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. marts 2006 - 13:59 #7
Nej, det kan du ikke.

I Illustrator gør du sådan her:
Markér hele svineriet, gå i Filter -> Colors -> Convert to greyscale  :)
Avatar billede merada Nybegynder
29. marts 2006 - 14:20 #8
ja..