Avatar billede martinmic Nybegynder
29. marts 2006 - 09:41 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med mit TV-Out signal

Hej Alle Eksperter.

Jeg har et problem med mit tvout. Det kommer over på tv'et, men kvaliteten er meget dårlig.
Det virkede med mit gamle grafikkort som var et FX5600.
Så skiftede jeg til et  GF 7800GT.
Geninstalleder de nyeste drivers.
Jeg kan se at kablet o.s.v virker, for kvaliteten på tv'et er fint når driverne ikke er slået til (under opstart). Men så snart driverne slår til kommer der en masse "støj" på skærmen, og farverne bliver temmeligt tværet ud.
Jeg har også prøvet med andre drivers, og her er det fuldstændigt det samme.
Jeg ved at tv og kabel ikke fejler noget da det har virket, og virker uden drivers.
Nogen der har nogle idér?

M.v.h
Martin
Avatar billede levithan Nybegynder
29. marts 2006 - 09:54 #1
prøv programmet tvtool http://tvtool.info/index_e.htm
Avatar billede martinmic Nybegynder
29. marts 2006 - 10:09 #2
Hentede det igår aftes, men kan sq ikke rigtigt finde rundt i det :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. marts 2006 - 10:22 #3
Er det denne driver du har installeret?http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html
Efter du har installeret den genstarter du pcen med tvet sat til og tændt, højreklik på skrivebordet>egenskaber for nview>enten gå ind i guiden til tv eller skærmguide>tryk på pal b>klon>ok udfør.Tv guiden eller skærmguiden kommer kun frem hvis den har detecetet dit tv.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. marts 2006 - 10:23 #4
>detectet
Avatar billede martinmic Nybegynder
29. marts 2006 - 10:30 #5
Jeg kan sagtens set et billede på tvet, det er bare virkelig dårlig kvalitet. :|
Og ja det er de drivers der er installeret nu. Og tv'et var også tændt da jeg bootede, har også prøvet bare for sjov at boote up mens tvet var slukket. det gør ingen forskel.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. marts 2006 - 10:32 #6
Prøv eventuelt denne driver istedet.http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.98.html
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. marts 2006 - 10:33 #7
Hvis den er sat til klon, burde skærmbillederne være identiske.
Avatar billede martinmic Nybegynder
29. marts 2006 - 20:21 #8
Desvære det virkede heller ikke med den driver :s
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. marts 2006 - 20:37 #9
Prøv om det hjælper ved at skærmopløsningen lavere på tvet.
Avatar billede martinmic Nybegynder
29. marts 2006 - 22:17 #10
det har jeg også prøvet.. prøvede alle 3, også prøvet i 16bit og 8 bit.. gør ingen forskel :s
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. marts 2006 - 22:45 #11
Et forslag mere, hvis du har mere end et scartstik på tvet så prøv nogle af de andre.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. marts 2006 - 22:47 #12
Den skal stå i 32 bits.
Avatar billede martinmic Nybegynder
30. marts 2006 - 11:59 #13
den står også til 32bit, og jeg bruger et s-vhs stik som er i tv'et, og der har det jo virket før?. Jeg kan dertil også fortælle at når jeg går ind i adope Photoshop. Ligemeget om det er Adope CS eller Adope 7.0, når jeg så prøver at ligge en mørk baggrundsfarve ind, genstarter computeren??
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 12:23 #14
Det kan være du skal oprette et nyt spørgsmål og sende en hijackthis ind, der er nok en der vil se på den.
Avatar billede martinmic Nybegynder
30. marts 2006 - 12:38 #15
Det behøver jeg nu ikke. ellers tak. Har selv sidet i support i mange år og fjernet virus fra div. systmemer, og der er ikke virus eller spyware på computeren.. Men tak for forslaget :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 13:55 #16
Ja det var jo ikke lige til at vide.
Det kort du har købt understøtter det ikke kun HDTV ud?
Avatar billede martinmic Nybegynder
30. marts 2006 - 14:06 #17
eeerm se der kan det faktisk være du har fat i noget :$. Det er det her kort jeg har købt http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157972 kan ikke lige overskue om det kun har support på HDTV ud.. Men hvis det kun har det er der så noget at gøre? Ud over at købe et HDTV klart tv :)
Avatar billede martinmic Nybegynder
30. marts 2006 - 14:15 #18
kom så lige i tanke om... Hvordan kan det så være at signalet er helt fint når der ingen drivers er installeret?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 14:30 #19
Umiddelbart ser det ud at det kun understøtter HDTV, men det er jo ikke særlig smart du skal afinstallere driver for at se tvout, kan være du kan få det byttet til et andet der normalt tvout?
Avatar billede martinmic Nybegynder
30. marts 2006 - 14:42 #20
Jeg har bare svært ved at tro at det kan være det.. Jeg mener når det virker fint uden drivers? Så burde det vel egentlig også kunne virke fint med drivers?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 15:12 #21
Har Nvidia ingen support i DK?
Avatar billede martinmic Nybegynder
30. marts 2006 - 18:15 #22
de giver ikke support med mindre det er et produkt der er produceret af nvidia, og det er det her jo ikke. Det er produceret af inno3d
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 18:33 #23
Har du sat det til PAL B
dengang du kørte guiden, hvis du har og det stadig ikke er iorden må du ind og pille ved indstillinger, der må være et sted hvor du har mulighed for at sætte tvet's skærmindstillinger anderledes.
Avatar billede martinmic Nybegynder
31. marts 2006 - 10:11 #24
Den er sat til PAL B, men har også prøvet alle de andre, bare for at se. Jeg har prøvet at skrive til innovisions support, så dem venter jeg svar på, ellers må jeg prøve at bytte kortet.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
31. marts 2006 - 10:45 #25
Fortsat god held med det.)
Avatar billede martinmic Nybegynder
04. april 2006 - 15:45 #26
nå.. Fandt så ud af det var en hardware fejl. Har nu fået det byttet, og det virker. Skønt.
Tak for hjælpen alligevel john_westcoast. Du får 100 poing for at være ihærdi ;)
Fortsat god dag.
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 15:54 #27
ok martimmic men nu tog du jo selv pointsne istedet for at vente på at  john kunne lægge et svar
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 15:54 #28
se bort fra mit indlæg jeg havde glemt at pusse brillerne en ekstra gang undskyld