Avatar billede dr.truti Nybegynder
28. marts 2006 - 11:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Upload mail til pop3 server?

Hej Exp'er...

Jeg har hidtil haft installeter Thunderbird som har hentet min mail fra min B-one pop3 mail-konto.
Men nu står jeg og skal ud og rejse i et godt stykke tid og vil derfor gerne gøre brug af Webmail funktionen. Men jeg vil også have alle mine gamle mails inde i webmail systemet, hvilket må betyde at jeg bliver nødtil at uploade dem.

Er det muligt at lægge sine mails tilbage på en pop3 server når man har downloadet og slettet dem fra serveren?

Man har jo skrive adgang da man kan slette mailsne!
Avatar billede vejmand Juniormester
28. marts 2006 - 11:55 #1
Uden at kende Thunderbird, vil jeg da mene du bare kan videresende dem til dig selv, og så selvfølgelig lade være med at sætte programmet til at hente mails?
Men jeg har måske misforstået spørgsmålet?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2006 - 12:04 #2
sletter Thunderbird alle dine mail på b-one serveren, det må den kunne lade være med, så ligger de til gennemlæsning fra webmail.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. marts 2006 - 12:11 #3
mimimig >> Det er jo lidt for sent nu, hvor de er hentet ned.  c",)
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2006 - 12:19 #4
ja men vejmand du har da ganske ret i dit svar, jeg tænkte bare på fremover, hvorfor slette dem fra serveren så har man jo ikke adgang til dem fra webmail og bliver der for mange kan man barer slette de værdiløse.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. marts 2006 - 12:21 #5
Fuldstændig rigtig, det er en fin løsning fremover.
Avatar billede dr.truti Nybegynder
28. marts 2006 - 17:24 #6
mimimig: Det er jo klart! Men som vejmand siger er jo ligesom forsent. Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg kan lægge dem tilbage og hvordan?

Vejmand: Det er en løsning jeg har overvejet, men det er monster bøvlet samt det ændre mailenes header så de ikke er i system :-(
Avatar billede drp Nybegynder
28. marts 2006 - 22:27 #7
Vejmand har ret hvad angår fremtiden. Hvad angår nutiden er spørgsmålet om du evt. kan ændre din konto til en imap-konto. Det behøver ikke være permanent. Kan du ændre den, opretter du en ny konto i Thunderbird. Det skal være en imap-konto. Sørg for at den gl. konto er indstillet som Vejmand siger, så problemet ikke opstår igen! Når den nye konto er oprettet, vælger du alle mails i den gamle indbakke og kopierer (for en sikkerheds skyld skal du ikke flytte dem) alle over i imap-indbakken. Det skulle betyde at dine mails nu alle ligger på serveren. Hent post med gl. konto. Nu skulle de  gl. mails gerne optræde som nye. Sig lige til om det virker og husk at sikre dig at du har sikkerhedskopier af dine mails.
Avatar billede drp Nybegynder
28. marts 2006 - 22:48 #8
Kommentar: jeg har lige testet det på min egen Surftown-konto. Jeg lavede en ekstra konto og konfigurerede den som en imap-konto (det gøres i Thunderbird) og kopierede en  mappeover i den nye kontos indbakke og det virkede fint. Så fjernede jeg kontoen fra Thunderbird og oprettede en ny med samme navn, password og det hele, huskede at gøre den til en pop3-konto og at sørge for at den ikke henter post med det samme, derefter kofigurerede jeg serverindstillingerne sådan at Thunderbird lader posten blive på serveren.

Det burde også virke hvis de to konti hedder det samme. Held og lykke.
Avatar billede dr.truti Nybegynder
10. november 2006 - 12:11 #9
drp: tak for dine kommentar/svar, dem har jeg glædet mig over. Nu ser jeg at jeg ikke har accepteret dig som besvare, opretter du ikke lige en svar jeg kan acceptere?
Avatar billede drp Nybegynder
10. november 2006 - 12:25 #10
Joda. Godt at du kunne bruge mit svar.