Avatar billede mugisteen Nybegynder
28. marts 2006 - 04:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Farve logo til sort/hvid ?

Jeg står og har lavet et farverigt logo (som var ønsket). Der skal de så ha lavet et stempel med logo.

Stempelmageren skal have logoet i pdf og eps, og jeg skal lave det sort/hvid. Jeg kender ikke Illustrator - Men i photoshop er der den smarte "Grayscale" eller andet til at lave billedet sort/hvid med et enkelt klik.

Men det er vel ikke så enkelt med Illustrator? Altså jeg har prøvet at lave hvert enkelt objekt i logoet sort/hvid, men bliver ikke helt som ønsket - så derfor tænkte jeg om der måske var nogle af jer som kendte en bedre og mere nem løsning på dette problem?

Mange Tak : )
Avatar billede mugisteen Nybegynder
28. marts 2006 - 04:53 #1
"Jeg kender ikke Illustrator.." Do'h

Det jeg prøvede at sige var at jeg ikke kender det så godt.
Avatar billede miss-g Seniormester
28. marts 2006 - 05:35 #2
Det mest rigtige ville nok være at tegne det op i Illustrator.

Greyscale i Photoshop kan du ikke bruge, da det ikke er sort/hvid, men gråskalaen.

Men du kan prøve at lege med Threshold. Lav det først i sort/hvid (evt. Image - adjustments - desaturate).

Og dernæst Threshold som ligger - Image - adjustments - Threshold.
Avatar billede hcma Novice
28. marts 2006 - 11:57 #3
tag dit farvede logo
marker så hver enkelt del med dit Direct selection tool (A) -> hop så ned i din "farvekasse" næsten nederst i værktøjskassen og der ændrer du din farve til sort fyld
Avatar billede mugisteen Nybegynder
28. marts 2006 - 17:18 #4
miss-g: Måske formulerede jeg mig lidt forkert (sorry), men den var allerede tegnet op i Illustrator - og det var i det program den skulle laves om. Men ellers tak, den anden måde i photoshop er også god, kan desvære ikke bruge den i dette tilfælde.

hcma: Ja det var dden måde jeg troede jeg kunne "slippe uden om" Men det blev så den metode i sidste ende : )

Jeg troede der måske var en smart funktion til os der er lidt dovne ;)

Men ellers tak for svarene :)
Avatar billede miss-g Seniormester
28. marts 2006 - 17:40 #5
Aj, hvis det ER Illustrator format, så lav det dog om der. Man markerer en flade med pilen og vælger farve (sort eller hvid). Det er ikke så vanskeligt. Og derfra kan du så gemme logoet som pdf eller eps.

Er det et avanceret logo?
Avatar billede mugisteen Nybegynder
28. marts 2006 - 18:13 #6
Jeg kendte godt til metoden med marker/skift farve - men ja det er et avanceret logo, og det var netop derfor jeg ledte efter en anden løsning. Som sagt skulle jeg nok ha formuleret mig anderledes fra start af.

Men jeg fik gjort lidt nytte med marker/skift farve - og fik lavet logoet i sort/hvid, dog ikke helt 100% som ønsket - men tilfredsstillende.
Avatar billede hcma Novice
29. marts 2006 - 14:26 #7
så tillader jeg mig at lægge et svar :o)