Avatar billede tvbrandt Nybegynder
27. marts 2006 - 13:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Åben porte til dns navn i Pix 515

Jeg har en cisco pix 515 hvorpå jeg skal åbne en port for "her.mitdomæne.dk". Lad os sige det er port 1715 jeg gerne vil have åbnet for eksterne brugere. Hvordan skal man skrive det i HyperTerminal? Og findes der virkelig ikke en manual til denne pix på det store internet?
Avatar billede mtkristiansen Nybegynder
27. marts 2006 - 14:13 #1
Hej,

Hvilken version af firmware har din Pix?
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
27. marts 2006 - 14:14 #2
hvordan ser jeg det?
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
27. marts 2006 - 14:16 #3
og så har jeg fundet det
version 6.2(2)
Avatar billede mtkristiansen Nybegynder
27. marts 2006 - 14:34 #4
access-list outsidein permit tcp any x.x.x.x eq 1715
access-group outsidein in interface outside
static (inside,outside) tcp x.x.x.x 1715 y.y.y.y 1715 netmask 255.255.255.255
wr mem

x.x.x.x=yderside ip adresse.
y.y.y.y=ip adressen på serveren på indersiden.
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
27. marts 2006 - 14:48 #5
ok lige et par spm:
Du skriver IP. Må jeg indtaste DNS'et istedet?

Når jeg logger ind på pix via hyperterminal ved hjælp af enable hvad skal jeg så skrive for at den accepterer at jeg tilføjer det du har sagt? (Tænker på configure eller conduit eller.....)

Kan man sælge sådan en Pix og hvad kan man få for den? Jeg skal have noget mere brugervenligt. Den er alt for kompliceret i forhold til vores behov og mine evner ikke at forglemme ;-).
Avatar billede mtkristiansen Nybegynder
27. marts 2006 - 14:52 #6
Pixen forstår ikke dns adresser så su skal bruge IP adresser.

Du skal skrive følgende for at du kan ændre i konfigurationen:

conf t

Det er kort for configure terminal.

Ja dn kan da godt sælges... Hvor meget vil du have for den...?

Du har jo også muligheden for at installere det grafiske interface det er lidt lettere at finde ud af for "ikke Cisco nørder"...
Avatar billede mtkristiansen Nybegynder
27. marts 2006 - 14:56 #7
Du bør nok også opdater firmwaren til en nyere vesion.
F.eks. 6.3.5 eller 7.0.2.

Med hensyn til prisen er alder og version afgørende.

515'eren findes i mange varianter.
2, 3, 4 eller 6 netkort?
515 eller 515e?
Licens R eller UR?
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
27. marts 2006 - 15:05 #8
jeg finder lige ud af det med model etc så snart jeg har det andet klar som var det oprindelige spm. For jeg sælger den helt sikkert.

Men tilbage til selve problemet.
Er der ikke noget med at man kan se alt hvad der er indtastet for en specifik IP? Er det ikke noget med show?
Avatar billede mtkristiansen Nybegynder
27. marts 2006 - 15:28 #9
Der findes mange show kommandoer, men du kan ikke få vist alt for en IP adresse.

Du kan skrive: sh ip, så får du vist hvilke ip adresser interfacene bruger.
Du kan skrive: sh global, så får du vist hvilken ip adresse de nattde klinter vil bruge når de går på nettet.
Du kan skrive: wr ter, så vises hele konfigurationen.
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
27. marts 2006 - 15:57 #10
takker mange gange. Det har været en stor hjælp. Dog har det ikke løst mit problem, men uden dine svar havde jeg ikke kunne finde ud af det. Bare smid et svar og du får dine point med glæde.

Mht salg af Pix, er du interesseret? Skal jeg sende dig en mail med oplysninger så kan du skrive på tvbrandt@gmail.com.
Avatar billede mtkristiansen Nybegynder
27. marts 2006 - 16:02 #11
Jeg er glad for at kunne hjælpe. ;-)
Avatar billede henrikchr Nybegynder
20. april 2006 - 12:29 #12
når man laver en static (inside,outside)
Kan man istedet for den eksterne ip addresse skrive interface istedet.

Så vil det se sådan ud :

Static (inside,outside) tcp interface 1715 y.y.y.y 1715 netmask 255.255.255.255
access-l outsidein permit tcp any host [her skal du bruge din eksterne ip] eq 1715
access-g outsidein in int outside

y.y.y.y er intern server/pc addresse