Avatar billede delin Nybegynder
25. marts 2006 - 17:02 Der er 9 kommentarer

Kan ikke installere 7800gs

Hej Alle

Jeg har lige købt en Geforce 7800 gs.

Jeg satte kortet i computeren og installerede driveren. Da jeg så havde genstartet fik jeg kun en blå skærm op med musepilen. Jeg kan ikke bevæge musen. Efter 20 sek. genstarter computeren og gør det samme om og om igen. Når jeg sætter mit gamle GFX kort i er der ingen problemer.

Ved i hvad årsagen kan være?
Avatar billede bud_spencer Nybegynder
25. marts 2006 - 17:05 #1
hvor stor er din strømforsyning ? og har du husket at montere evt ekstra strøm kabler ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. marts 2006 - 17:09 #2
Med det gamle kort i maskinen, afinstallerer du driveren igen til 7800.

Fjern den gamle driver i enhedshåndteringen. Sluk for maskinen og sæt det nye kort i. Start maskinen og installer driveren fra den medfølgende CD.
Avatar billede delin Nybegynder
25. marts 2006 - 17:14 #3
Bud Spencer: På strømforsyningen står 115/230V.

Dragonknight: Det har jeg prøvet. Computeren vil godt starte med 7800 i så længe driverne ikke er installeret. Men så snart de bliver installeret går det galt.
Avatar billede bud_spencer Nybegynder
25. marts 2006 - 17:18 #4
det er din PSU der er for lille, for med standard drivere udnyttes en masse ting i dit GFX kort ikke, men straks de bliver aktiveret, bruger det en del mere strøm.

(ps de tal du opgav er hvad spænding den skal have på siden mod elnettet, det siger intet om hvad den kan afgive til computeren, det ser du på en label på selve strømforsyningen)
Avatar billede delin Nybegynder
25. marts 2006 - 17:24 #5
Der står max 300W for total combination.

Rimeligt skod hvis det er den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. marts 2006 - 17:27 #6
300W er alt for lidt !
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. marts 2006 - 17:27 #7
400W og derover minimum.
Avatar billede bud_spencer Nybegynder
25. marts 2006 - 17:27 #8
du skal minimum have 350w og jeg ville sige 400
Avatar billede delin Nybegynder
25. marts 2006 - 17:28 #9
Hvad vil i mene jeg skal op på? Den kørte mit 6600 gelt fint... men der er vel også en stor forskel.