Avatar billede koden Novice
25. marts 2006 - 11:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 ADSL linjer i en og dobbel hastighed

Vi har 2 TDC ADSL linjer på 2 forskellige tlf. nr.
Kan man på nogen måde samle dem og få dobbel hastighed??

Om det er tilladt eller ej, går jeg ikke så højt op i :-))
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2006 - 11:54 #1
Du vil kunne lave at nogen klienter bruger den ene og andre bruger den anden.

Men som sådan bundle fx. 2x8mbit så du får 16mbit, nej, har jeg aldrig hørt om.
Avatar billede sithlord Nybegynder
25. marts 2006 - 12:08 #2
Du kan få en router der har plads til flere internet connections, og som uderstøtter load balancing. det gør at routeren selv bedømmer hvilken af forbindelserne der bliver brugt mindst af, og så vælger at bruge den... du kan på den måde downloade 2 filer samtidig via hver sin forbindelse.

Men det er vist ikke helt billigt...

Her er den eneste router som jeg lige har kunnet finde:
http://www1.linksys.com/products/product.asp?grid=34&scid=29&prid=624
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. juli 2006 - 11:40 #3
Hejsa....

Du kan få en Pro@cces som denne: http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_inf_fast_kob
Den kører, så vidt jeg ved, på 2 par kobber. Eet par ind og eet par ud igen. Så får du også en synkron linie(SHDSL).
Du skal dog være opmærksom på, at der naturligvis er en "mindre" prisforskel...:-)

Good luck

Mvh

Mr.Athlon
Avatar billede leif Seniormester
16. juli 2006 - 18:34 #4
Vær opmærksom på at så er prisen også en anden.
Avatar billede koden Novice
16. juli 2006 - 21:03 #5
Det skal jo helst virke uden ekstra betaling. D.v.s. nok uden TDC's viden.
Så det må være noget med en router der trækker begge linjer ind og kan samle dem eller bare udnytte begge 1012 kb linjer.
Avatar billede morhan Novice
16. juli 2006 - 21:09 #6
Ægte bundling får du ikke uden at udbyderen fletter dem i sin ende. Så sithlords load balancing er nok det du skal kigge på
Avatar billede koden Novice
17. juli 2006 - 10:38 #7
D.v.s. sithlords løsning udnytter begge linjer, men de er stadig delt op i 2.
Men stadig uden ekstra betaling.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. december 2006 - 19:33 #8
Takker for points......:-)