Avatar billede cosmo21 Novice
24. marts 2006 - 23:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

DVD Skive spørgsmål

1. Hvad er bedst at købe DVD+R eller DVD-R

2. DVD RW kunen jeg forestille mig er en dvd man kan slette på ligesom når det er CD RW. Er det en fordel eller er det skidt nu hvor det er en DVD man gør det på??
Avatar billede verbal_kent Nybegynder
24. marts 2006 - 23:54 #1
DVD-R er generelt mest kompatible med stationære afspillere, og prisen er faktisk den samme, så har du en brænder der kan tage begge formater ville jeg vælge -R skiver
Avatar billede cosmo21 Novice
25. marts 2006 - 00:58 #2
ok for har lige brændt en med dvd+r x 16 fra verbatim og der hakker filmen ved afspildning..ss
Avatar billede verbal_kent Nybegynder
25. marts 2006 - 01:00 #3
detkan meget nemt skyldes inkompabilitet, men kan nu også være fordi du har brændt i før høj hastighed (ja det gør en forskel, og man brænder med maks eller laveste speed)
Avatar billede cosmo21 Novice
25. marts 2006 - 01:07 #4
ok jeg var lidt for hurtigt fø'r..filmen hakker ikkke.. de 8 ud af 12 afsnit vises fint men den ville ikke åbne 9-12 overhoved...stadig hastighedsproblem eller.??
Avatar billede cosmo21 Novice
25. marts 2006 - 01:08 #5
ingenting galt med ekstramateriale og alt det køre upåklageligt..ss
Avatar billede verbal_kent Nybegynder
25. marts 2006 - 01:10 #6
det lyder som enten for høj brændehastighed eller at afspilleren ikke er pokkers glad for de skiver, du kan prøve at brænde en med lavere hastighed og se om det hjælper, gør det ikke det er det pga skiverne
Avatar billede cosmo21 Novice
25. marts 2006 - 01:25 #7
ok..må handle i tyskland..skiverne er så pokkers dyre i dk til man kan lege med dem og fejlbrænde..ss men ville du med sikkerhed sige dvd-r i forhold dvd+r

dem jeg brænder med er af mærket Verbatim..de skulle være nogle af de bedste skiver
Avatar billede cosmo21 Novice
25. marts 2006 - 01:50 #8
brænder du kun med -R og ikke +R
Avatar billede verbal_kent Nybegynder
25. marts 2006 - 01:55 #9
kun -R og enig i verbatim er nogle rigtig gode skiver, og ja bestil dem fra tyskland, prisen herhjemme er jo sindsyg høj :O
Avatar billede cosmo21 Novice
25. marts 2006 - 02:05 #10
Jamen så blev jeg det klogere ..takker for hjælpen point gives..Go Weekend
Avatar billede verbal_kent Nybegynder
25. marts 2006 - 02:09 #11
;)
Avatar billede jbb007 Nybegynder
25. marts 2006 - 10:46 #12
jep, har i laaang tid kun brugt disse til både ps2, forskellige dvdafspillere og pc'ere - aldrig haft problemer med kompatibilitet eller andet...

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98464
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137962
Avatar billede cosmo21 Novice
25. marts 2006 - 12:01 #13
ok det var dejligt med lidt hjælp til de skiver for nu ved jeg hvad jeg ville købe..
Køber mine på www.burnalot.dk

Skal lige høre dig..bruger dvd shrink programmet til at presse filmen så den kan være på en 4,7 gb dvd skive. og inden jeg brændte den kørte filmen fint fra harddisken og nu som førnævnt så kan den ikke afspille de 4 sidste kapitler. på skiven
Avatar billede jbb007 Nybegynder
25. marts 2006 - 12:25 #14
tjaa.. måske for høj brændingshastighed... prøv evt at brænde den igen ved lavere hastighed, og se om det løser problemet..

eller tjek evt at du bruger programmet rigtigt:

http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=31

eller

http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Avatar billede cosmo21 Novice
25. marts 2006 - 16:04 #15
det lykkedes.. brændte lige Drabet den danske film der og den køre fint
Men er det normalt at den er en lilel smule længere om at gå ind på et kapitel i det den er komprimeret og er der egentlig så stor forskel i billedkvalitet egentlig

syntes nemlig ikke jeg kan se det store i forskel fra original og kopi
Avatar billede cosmo21 Novice
25. marts 2006 - 17:55 #16
Det egentlig underligt nu virker den nybrændte film DRABET i alt pånær min Playstation 2 konsol Ved du om PS2´en kan have sværere ved brændte skiver end normale DVD afspillere og DVDRom Drev(Computer)???
Avatar billede jbb007 Nybegynder
25. marts 2006 - 19:10 #17
er ikke sikker, men tror, at den er lidt mere følsom...
Avatar billede cosmo21 Novice
25. marts 2006 - 19:53 #18
ok..
Avatar billede cosmo21 Novice
12. april 2006 - 19:54 #19
nå men er færdig her..så kan du ik ligge svar jbb007  så kan jeg give dig point