Avatar billede llaon Nybegynder
24. marts 2006 - 23:45 Der er 12 kommentarer

Dune2000 over LAN fungerer ikke - HJÆLP!

Vi sidder om et mindre LAN og kan ikke så "Dune2000" til at virke ordentligt... Vi kan create et spil men de andre kan ikke finde den den og joine den... HJÆLP!
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
24. marts 2006 - 23:57 #1
Har i tjekket firewall indstilliger? Det kan nogle gange give problemer.
Avatar billede llaon Nybegynder
24. marts 2006 - 23:59 #2
Ja, dét problem fandt vi frem til.

- har du selv spillet Dune2000?
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
25. marts 2006 - 00:01 #3
Nej, det kan jeg ikke prale med.
Avatar billede llaon Nybegynder
25. marts 2006 - 00:03 #4
Okay...

- Men hvad ville du umiddelbart tænke var problemet når vi får en besked om et ISP-problem? Altså noget med internet udbyderen?
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
25. marts 2006 - 00:06 #5
Kræver spillet internet adgang, for hvis ikke, så virker det noget mærkeligt.. Jeg har engang oplevet at det var nødvendigt at koble internettet fra (læs: hive stikket ud), for at kunne få et spil til at køre, men jeg kan ikke huske hvorfor det var nødvendigt.
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 00:24 #6
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/FV318/Dune_2000.htm

jeg er ikke sikker på om ipx spx protokollen vil virke også. ellers lader det til at den pcer der hoster blokkere for de andre pcere så de kan finde den
Avatar billede llaon Nybegynder
25. marts 2006 - 00:33 #7
Vi er kommet et skridt længere... XP's(SP2) firewall skal slukkes fuldstændigt. Det ser ud til at være det...

Ved ikke hvad du mener med "ipx spx protokollen".. men tror du har ret med det andet. Det uheldige er bare at den nu lukker med en fejlrapport!
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 00:35 #8
ja xp firewall blokere for at man kan spille sammen.

hvad er fejl raporterten, alternativ kan i tilføje hinandens ipadresse til xp firewall så den tilladers jeres trafik det skulle også kunne gør det.
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 00:37 #9
Det med portene har kun den virkning af hvis man er på nettet skal spillet bruge disse porte.  det er også nået i skal tillade på i jeres firewalls. hvis de skal være slået til
Avatar billede llaon Nybegynder
26. marts 2006 - 17:08 #10
Det kom ikke til at du...
Avatar billede levithan Nybegynder
26. marts 2006 - 17:42 #11
ok så er der ikke noget at gøre ved det
Avatar billede nia Nybegynder
01. april 2006 - 13:40 #12
Hej
Min erfaring er at spillet kun kan spilles med Windows 95 eller ME.. man skal ha' både ipx/spx og net bui protokollene installeret.. opsætning i ipx/spx: rammetype Ethernet802.3  Netværksnummer 12345678  de skal være det samme på alle maskiner.