Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2006 - 13:00 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

anonym

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=anonym

Er det tilladt at hænge folk ud på eksperten?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2006 - 13:19 #1
Anbefaler 14 dages karantæne
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. marts 2006 - 14:01 #2
Er det huset, der skal have karantæne for at have hængt anonym ud -- eller hvordan? anonym har da bare lagt et par screenshots af Husets tidligere mini-site. Er det at hænge folk ud, når man dokumenterer, hvad en anden bruger tidligere har skrevet om sig selv?

anonym ønsker vel bare en undskyldning, når nu Husets påstand er blevet modbevist. Og når huset ikke har givet den undskyldning, så er det vel fordi huset stadig mener det var i orden at komme med beskyldningen. Ergo kan det vel ikke være at "hænge folk ud" at gengive beskyldningen.

I øvrigt, så synes jeg efterhånden der er en 5-6 brugere herinde, der skulle tage og overveje hvorfor I egentlig er herinde. Jeg synes efterhånden der er flere indlæg om personforfølgelse, (hævn)karma, dobbeltbrugere, spam og folk, der "stopper supporten"  (som regel for evigt), o.lign, end der er indlæg, hvor man stille og roligt forsøger at hjælpe en bruger, der har et problem.

Sålænge I ikke bruger jeres tid på at hjælpe andre brugere, så er jeg ærlig talt totalt ligeglad med jeres personlige problemer. Hvorfor er dit forslag til en anmeldelse så vigtigt, at det skal lægges ud i en offentlig tråd?
Avatar billede levithan Nybegynder
24. marts 2006 - 14:07 #3
john stigers.
jeg skulle sige fra nogen at du skal checke din gmail.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2006 - 14:13 #4
Det er jo netop problemet - det stod på husets minisite i et par dage - han fik en advarsel for det, da han blev anmeldt for det.
jeg har anmeldt boxer for dette, men coadmin reagerer ikke - derfor dette spørgsmål.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2006 - 14:21 #5
Offentlig tråd ja - men det er coadmins kategori.

Alle andre kan jo bare lade være med at kigger heri.
Overskriften indbyder jo heller ikke til at andre end boxer og coadmins burde kigge...
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2006 - 14:23 #6
dut
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2006 - 14:23 #7
Holder ferie fra eksperten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2006 - 20:17 #8
"Nå, nu holder han så lidt ferie. det var da dejligt 24/3 2006 16:02 "

Næh nej, den fornøjelse får du ikke.
Avatar billede levithan Nybegynder
24. marts 2006 - 20:21 #9
øv da gggggggg
Avatar billede trausser Nybegynder
24. marts 2006 - 20:32 #10
Holder du heller ikke ord irl?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2006 - 22:33 #11
hvad ævler du om???
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2006 - 22:36 #12
Det er måske dig jeg skuffede ved at vende tilbage, og dermed skal takke for den sidste anonyme dårlige karma??

(HVEM sagde noget om en LANG pause???)
Avatar billede trausser Nybegynder
25. marts 2006 - 08:07 #13
Bild du bare dig selv ind, at jeg er den eneste, som er blevet skuffet.

Endnu en anonym karma :)
25/3 2006 01:50: Jeg en gård mig bygge vil, der skal være pyller til. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2006 - 10:37 #14
trausser> så vidt jeg ved har jeg intet udestående med dig, og har med garanti heller ikke med 90% af de tildelinger jeg har fået.

Dem der giver dårlig karma er en gang opkomlinge der ikke aner en skid om hvordan Eksperten var engang.
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 10:41 #15
john_stigers
dårlig karma / hævn karma / sikane karma gives i stor flæng herinde. enskam man ikke kan se hvem der skriver til en. Meget dårlig træk af idg.

jeg får nok nogle flere negative hævn karmere pga denne besked
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2006 - 10:49 #16
Og eftersom du kun har været på eksperten 1 år og nogle dage, ja så er DU ikke den rette til at kunne udtale dig om dette, eller forstå hvordan eksperten er uden karma :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2006 - 10:58 #17
levithan> hvorfor tror du at ud mine 41 dårlige/meget dårlige tildelinger af karma, der kun er navn på 2?
Og er det også dem der står i karmaen der rent faktisk har tildelt den pågældende karma?

Tjah...
DET er netop grunden til at der ikke skal være mulighed for at tildele karma.
1. karma bør have en udløbsdato, så det giver et mere reelt billede - folk KAN jo ændre adfærd, det er set gang på gang.
2. karma bør henvise til enkelte spørgsmål, så man kan se hvor man går galt i byen.
3. karma bør være med brugernavn - der er brugernavn på vurderinger af artikler, men ikke på karma. Det giver mulighed for at folk der får savet en artikel ned, kan give dårlig anonym karma til den pågældende bruger.
4. En mulighed kunne være at man ikke kan se antal af tildelinger, men kun en samlet vurdering.
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 11:08 #18
john_s
Du kan jo ikke vide med sikkerhed om dem der har skrevet navn i karmaen rentfaktisk er dem der har skrevet. du kan kun antage at det er dem for du kan jo ikke se det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2006 - 11:20 #19
"Og er det også dem der står i karmaen der rent faktisk har tildelt den pågældende karma?"

Præcis!
Avatar billede kalp Novice
26. marts 2006 - 07:45 #20
john_stigers >> Jeg er begyndt, at opfatte dig som en meget dobbeltmoralsk person. Den ene dag mener du det ene og den anden dag mener du det andet.

Du opretter et spørgsmål af samme type, som her
http://www.eksperten.dk/spm/696808

og det giver du opretter dårlig karma for. Det er der heller intet i vejen med.

men når du efterfølgende opretter dette spørgsmål, som er en forsimplet udgave af det jeg refererede til, så er det rigtig dobbeltmoralsk. Jeg ser det mere, som om du har noget imod boxer fremfor, at det er din mening man får.

Den eneste forskel her er, at det ikke er huset som har oprettet dette spørgsmål for, at brokke sig over det som står på boxers minisite, men det skyldes vel, at han er blevet deaktiveret sammen med SB, boxer og muligvis andre.

Hvis du ikke selv kan se dobbeltmoralen i det her så har du desværre et problem, men jeg tror i bund og grund det hele handler om din støtte til huset og intet andet... du støtter ham det andet spørgsmål.. og du støtter ham her..

uanset hvad så er du enten dobbeltmoralsk og har du ikke en mening selv når det kommer til din støtte til huset.

Du er ellers meget velkommen til, at uddybe hvorfor du kan have 2 forskellige meninger til samme ting... hvis årsagen er en anden end den allerede nævnte.

Hilsen,
kalp
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2006 - 11:02 #21
Det boxer laver pt. er i bund og grund forkert.
Når man ikke får feedback fra coadmin (boxer er anmeldt af flere end mig for hans minisite) er man nødt til at gøre det i offentlig forum.
Uanset om det er huset eller andre der hænges ud, er min mening den samme - det bør ikke finde sted.

Jeg kan ikke se hvor jeg er dobbeltmoralsk (og nej, jeg har ikke et problem - som jeg ser det er det dig der har et problem....) idet jeg ingen af stederne giver udtryk for at det boxer gør er ok - dette spørgsmål er jo oprettet i coadmins kategori - dvs. man bruger den til at komme i kontakt med coadmin.
Avatar billede levithan Nybegynder
26. marts 2006 - 11:07 #22
Kalp

Det var da noget af en omgang lort at lukke ud (undskyld sproget) men hverken huset boxer er deaktiveret

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=huset
Avatar billede levithan Nybegynder
26. marts 2006 - 11:08 #23
tilføjelse

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=anonym

begge navne kan findes ved søgning, det kan SB ikke, så jeg kan ikke forstå du skriver at disse brugere er deaktiveret.?? forklaring udbedes tak
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. marts 2006 - 11:27 #24
Jeg tror, at Kalp mener, at de er karantæneramt.
Avatar billede levithan Nybegynder
26. marts 2006 - 11:38 #25
jeg har ingen ide om han mener noget andet end det han skriver, jeg læser hvad han skriver og forholder mig til dette.

At antage hvad han måske mener kan ikke bruges til ret meget. det er kun til forviring og dårlig komunikation.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. marts 2006 - 11:41 #26
Kan man se karantæneramte brugeres profil?
2003-fyren giver bare forsiden, Huset og anonym kan vi se profilerne på.
Confused? Wait untill the next episode of Soap, nå nej dette er ikke en sæbeopera, det er et IT forum, hvordan kunne jeg dog tage så grueligt fejl?
Avatar billede levithan Nybegynder
26. marts 2006 - 11:49 #27
fromsaj

ja karentæne ramte kan man godt men deaktiveret brugere nej. kalp hævder at huset boxer og SBer deaktiveret. men det er kun SB man ikke kan finde, så hvor han har det fra ved jeg ikke.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. marts 2006 - 11:51 #28
Tak, det vil sige at almindelige dødelige ikke kan se at en bruger har karantæne, hmm.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2006 - 11:53 #29
Ja det er skod.
En bruger der har karantæne kan have oprettet et spørgsmål, og have karantæne - at man så ikke får feedback kan betyde at man ikke hjælper denne bruger mere...
Avatar billede levithan Nybegynder
26. marts 2006 - 12:03 #30
det lader til at eksperten har mange hængepatier der skal laves. har godt set den liste med "fejl" som ikke er rettet og nu er der endnu en til listen. Det er lidt sørgeligt at se at idg ikke tager Eksperten ret seriøst
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2006 - 12:04 #31
Jep.
Eksperten er "bare" en side hvor de kan få nogle reklamer på, og derved penge i kassen.
Den vedligeholdes ikke - sørgeligt!
Avatar billede flemming_a Nybegynder
26. marts 2006 - 16:09 #32
undskyld jeg blander mig igen............
Nu har alt det karmapladder igen ramt folk på E. endda nogle af de "gamle" herinde. Kan det dog ikke stoppe, man ved vel selv hvis man fortjæner dårlig karma, og man ved når man ikke burde have den, den man ikke burde ha' kan man sige FU.. til den anden kan man tage på sig, det er trods alt den største mand/kvinde der tør sige undskyld...
Det var det.
Avatar billede levithan Nybegynder
26. marts 2006 - 17:53 #33
flemming_a
Emnet er da stadig så relavant som det kan være. at idg blæser på alting bliver detsværre vores problem da hævnkarma mm gives i stor flæng bare kik min profil
Avatar billede kalp Novice
26. marts 2006 - 22:16 #34
john stigers tœnkte bla. på dette http://www.eksperten.dk/spm/696808#rid6163881

lad mig sige det sådan.. er egentlig ligeglad. for mig virkede det bare dobbeltmoralsk, eller din  støtte til huset eller noget personligt du har imod boxer..

norbert>> prœcis det jeg mener!:)

levithan>> du er jo lidt flabet... virker halvdum eller sagt pœnere mindre intelligent og du er faktisk ikke typen jeg gider spilde min tid på! jeg skal hverken uddybe det ene eller det andet for dig.. tror Vist at man med sikkerhed kan sige at den eneste som ikke helt har fattet en brik af det jeg skrev i Mit indlœg... total ordkløver..

lad vœre med at snakke til mig.. kender dig ikke og gider heller ikke kende dig! kommentaren var til stigers som jeg i forvejen kender.

det er helt tydeligt på din tone at du gerne vil lave lidt ravage
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. marts 2006 - 22:46 #35
Man kan jo også sige, at karantæne er tidsbestemt deaktivering :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2006 - 23:18 #36
Har intet imod anonym, syntes bare ikke man kan udstille en bruger på den måde.
Avatar billede flemming_a Nybegynder
26. marts 2006 - 23:24 #37
levithan -> Hvis du siger FUC. til latterlig karma/hævnkarma som ikke har hold i noget som helst, så kan jeg ikke se at der er grund til at blive stødt over det. Du ved vel om du har hjulpet folk eller ej, og det er det der betyder noget, at der så findes fjolser det slipper an vel ikke for ?!?
Avatar billede kalp Novice
26. marts 2006 - 23:27 #38
hmmm men det var okay at huset udstillede boxer på sit minisite? da boxer så opretter et spørgsmål som dit der punker du ham også der..

dropper begrebet dobbeltmoralsk, men retfœrdig er du altså ikke
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2006 - 11:48 #39
Man kan vist ikke helt sammenligne det boxer og jeg gør...
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2006 - 12:20 #40
john_stigers >> så siger vi det:)

det er sgu lidt ærgeligt du slet ikke kan se den er helt gal når du opretter et spørgsmål som dette når du først har kommenteret dette spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/696808

sammenligning eller ej.. så er det bemærkelsesværdigt at du IKKE kommentere, at huset har udstilt boxer på sit minisite. Du opretter ellers dette spørgsmål netop fordi du er imod sådan noget ikke sandt?

Du burde have én mening til tingene og ikke forskellige afhængig af hvem det drejer sig om.

Vi ved alle, at du støtter huset.. i er gode venner og det er sgu også helt okay. Men hvis du skal være uretfærdig når du åbner munden så lad den da være lukket fremfor at virke dobbeltmoralsk som her:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2006 - 14:04 #41
Jep, huset og jeg snakker fint sammen :)
vedr. husets minisite: Det er jeg faktisk også imod - det er først nu jeg ser det...