Avatar billede cygnet Praktikant
24. marts 2006 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Henter indhold ud fra Username?

Jeg sidder og skal lave en sygemeldingsformular til Lotus Notes 5.0 og så vil jeg gerne have folk kan se deres sygemeldinger bagefter - men lige nu virker det kun så alle kan se hvad alle har meldt ind, men vil gerne have det kun er personen selv der kan se.

Bruger Lotus Notes 5.0

På forhånd tak.
Avatar billede jogii Nybegynder
24. marts 2006 - 11:36 #1
Du skal indsætte et felt på formularen af typen ReaderNames.
formlen for feltet bør være @UserName, hvis det er brugeren selv der indberetter, ellers feltnavnet som indeholder navnet på den sygemeldte.

Så snart du anvender ReaderNames, så forsvinder dokumenterne for de personer som ikke er nævnt i ReaderNames-felter på formularen. Så du skal også angive en rolle hørende til en personaleafdeling og/eller en administratorgruppe, som altid kan se alle dokumenter.

For at give forfatteradgang til dokumenterne, f.eks. når man skal kunne godkende eller lignende, så skal de personer/grupper/roller tilføjes et AutherNames-felt.

navngiv evt. disse vigtige felter med previxes som Ax og Rx (min notation) eller Xr og Xa (en kundes), således at det altid er hurtig og nemt at danne sig et overblik på dokumentet, hvordan dokumentets sikkerhed er bygget op.
Avatar billede quarkie Nybegynder
28. marts 2006 - 14:44 #2
Noget helt andet - hvad med at få opgraderet ?
Det er snart et år siden supporten på 5.x serien ophørte. Nyeste versioner er 6.5.5 og 7.0.1 !!
Avatar billede cygnet Praktikant
03. juni 2011 - 11:03 #3
Kan du ligge et svar?
Avatar billede jogii Nybegynder
07. juni 2011 - 15:04 #4
Det er godt nok lang tid siden. Kunne du bruge det ?
Avatar billede cygnet Praktikant
07. juni 2011 - 15:05 #5
Jep, lang tid siden, kan faktisk ikke lige huske det.