Avatar billede john2004 Nybegynder
24. marts 2006 - 08:49 Der er 14 kommentarer

WLAN brugere

Hej,
Jeg har en Zyxel G-2000 access point kørende, hvor jeg har deaktiveret MAC-filter men konfigureet 128 Bit WEP-kryptering. Alligevel har jeg nu pludselig set en fremmed MAC-adresse i routerens access-liste. Jeg søger derfor hjælp til:

1. Finde IP-adressen ud fra MAC-adressen?

2. Udstyr, som kan pejle sig frem til den fysiske destination af remote-computeren (MAC-adressen accesser flere gange i døgnet)

Tak for hjælp

John
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. marts 2006 - 08:59 #1
Slå mac filteret til igen.
Krypter med WPA.

Kender ikke til udstyr der kan pejle PC'er (kun accesspoints). Tror ikke du kan finde IP adressen ud fra MAC adressen og hvad ville det hjælpe dig, IP adressen er formentligt en der er tildelt af din Router.

Det eneste rigtige er at køre med højest mulige beskyttelse
Avatar billede john2004 Nybegynder
24. marts 2006 - 09:07 #2
IP-adressen bliver netop ikke tildelt af min router. Indtil videre har jeg besluttet ikke at afbryde forbindelsen til denne forbryder, men vil hellere forsøge at få ham fanget. Han har trods alt hacket min kryptering. En aktivering af MAC-adressen er jo i princippet heller ikke nok, idet denne er forholdsvis nemt at spoofe?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. marts 2006 - 09:23 #3
Kontakt politiet, det er jo IT kriminalitet.

MAC er let at spoofe, men MAC sammen med en god kryptering (WEP er ikke god) gør det lidt sværere.

IP adressen kan du let finde ved at sætte din IP range til antallet af maskiner du forventer går på + 1, så ved du altid at han får den IP dine egne maskiner ikke har.

Hvis det var et accesspoint ville jeg bruge www.stumbler.net. Det er formentligt det han har fundet din router med.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. marts 2006 - 09:24 #4
hvad er MAC adressen? Den afsløre jo hvilket udstyr der er i brug.
Avatar billede john2004 Nybegynder
24. marts 2006 - 12:48 #5
Den anvendte mac-adresse er: 00:a0:c5:d0:c1:66, men hvor slår man lige det op?
Avatar billede john2004 Nybegynder
24. marts 2006 - 12:52 #6
Jeg skal lige høre mht. den der stumbler - kan den også finde andre netkort, som sender og modtager i området? Jeg tænkte på at gå rundt med min bærbare og så se, hvornår styrken eksempelvis bliver højt, når jeg finder det hus, hvorfra arbejdes.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. marts 2006 - 12:53 #7
NetStumbler kan kun finde Accesspoints.

Der er et program til Linux, der hedder Kismet, der kan tracke klienter.

Der er her en vejlidning til at få Kismet på windows. Her efter skal du så skyde dig ind på forbryderen ved at bevæge dig rundt med din PC og finde forbryderen: http://www.renderlab.net/projects/wrt54g/kismetonwindows.html

Vejledningen kræver desværere noget andet udstyr end du har.....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. marts 2006 - 12:55 #8
Det er et Zyxel netkort/router der leger med. Er du sikker på at det ikke er noget af dit eget udstyr?

http://www.coffer.com/mac_find/?string=00%3Aa0%3Ac5%3Ad0%3Ac1%3A66
Avatar billede john2004 Nybegynder
24. marts 2006 - 13:33 #9
Jeg syntes ikke det burde være noget af mit eget udstyr, idet jeg kun har én Zyxel netkort, som jeg også kan se på listen.

Kan man ud fra MAC-adressen se, hvilket netkort der er tale om? Eks. modellen?
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2006 - 21:11 #10
Man kan som regl kun finde producenten af netkortet ikke det mere specifikke.
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2006 - 21:13 #11
Men jeg tror faktisk at det er din egen router du kan se mac-adressen på der...
Avatar billede john2004 Nybegynder
30. marts 2006 - 22:17 #12
Underligt nok så har jeg ikke set det MAC-nummer sidenhen. Jeg kan ikke forstå hvor MAC-adressen skulle komme fra, når jeg har undersøgt både WAN, LAN og WLAN interfacene. Jeg har også ændret koden nu.
Avatar billede john2004 Nybegynder
30. marts 2006 - 22:18 #13
Kan I ikke begge smide et svar, så giver jeg jer begge svar for den gode hjælp mht. Stumbler og linket et opslag af mac-adresser.

John.
Avatar billede kenp Novice
30. marts 2006 - 22:30 #14
vil mene at jeg ikke skal have point her.