Avatar billede yumatci Nybegynder
23. marts 2006 - 22:25 Der er 15 kommentarer

Køb elektronik?

Hej er der nogle der kender nogle links til online butiker der handler med elektronik og som har Pic microcontrollere, LCD displays, og 555 timere? Helst en hjemmeside der har alle tingene så jeg ikke skal bestille fra flere forskellige sider?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. marts 2006 - 22:26 #1
http://el-supply.dk plejer jeg at bruge..
Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. marts 2006 - 22:29 #2
Yderligere kan jeg anbefale http://www.farnell.com/ som har stortset alt, pånær en overskuelig side ;)
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 22:31 #3
brink elektronik
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
23. marts 2006 - 23:11 #4
farnell har næsten alt ja -men sælger ikke til private :o(
Det hedder så "brinck" (med c)

Du kan maile mig en liste så skal jeg skaffe det hvis vi ikke har det på lager.
En 555 timer får du ikke meget brug for når du bruger en PIC du kan lave lige så mange timere du lyster i den.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. marts 2006 - 06:14 #5
dunderfjert > Jo, de sælger til privat.. har selv handlet der et par gange... ;)
Avatar billede gurly Praktikant
24. marts 2006 - 13:08 #6
her er det billigt, og det jeg har bestilt har været ok
http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/index.asp
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
24. marts 2006 - 15:27 #7
ok (webmaster) det har de så ikke gjort tidligere.
Så ville jeg også vælge dem godt lidt dyre men de har utrolig meget.
Avatar billede yumatci Nybegynder
24. marts 2006 - 16:34 #8
Okay dunderfjert hvis jeg sender en liste til dig kunne du så sælge mig det? arbejder du da ved brinck?
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
24. marts 2006 - 18:14 #9
Nej jeg har en virksomhed der laver styrings elektronik.

Hvis farnell in one (som de kalder sig nu) handler med private så brug dem eller RS-components kunne også være en mulighed.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. marts 2006 - 18:20 #10
crap...
Dunderfjert har ret...
det var ikke farnell som jeg handlede hos, men RS..
Sorry.
http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/AllProducts.jsp?cacheID=dknetscape
Avatar billede yumatci Nybegynder
25. marts 2006 - 10:25 #11
Der er 3 forskellige slags af den PIC16F870 som jeg vil have fat i hvad for en skal jeg købe og hvad er forskellen?

PIC16F870-I/SO  MICR  SOIC28  20·00  2K FL  128  64  22  2x8/1x16/WD  USART  5xA/D/1xPWM

PIC16F870-I/SP  MICR  DIL28(N)  20·00  2K FL  128  64  22  2x8/1x16/WD  USART  5xA/D/1xPWM

PIC16F870-I/SS  MICR  SSOP28  20·00  2K FL  128  64  22  2x8/1x16/WD  USART  5xA/D/1xPWM
Avatar billede oz3tl Nybegynder
25. marts 2006 - 19:58 #12
SOIC og SSOP er smd komponenter mens DIP er "normale" leaded komponenter, så hvis du ikke har SMD erfaring så glem disse typer og hold dig til DIP'en da den kan sættes i en sokkel "næmere" udskiftning.

M.V.H.
TLV
Avatar billede yumatci Nybegynder
26. marts 2006 - 11:02 #13
Hvis jeg nu køber en infrarød diode. Hvad skal man så bruge til at modtage det infrarøde signal med bare en anden infrarød diode eller?
Avatar billede yumatci Nybegynder
26. marts 2006 - 11:07 #14
Jeg handler inde på http://www.rsonline.dk
men jeg kan ikke finde de forskellige ting kender ikke rigtigt alle de forskellige kordensatorer og sådan nogle der kan hjælpe min liste er:

4 mhz crystal
5V regulator
100 nK kordensator
4,7k, 100k, 270ohm, 10K, modstande
lys dioder
LCD display
elektrisk mikrofon
10uF elektrolytter
justerbar kordensator
Transistor 2N2222A NPN
Infrarød diode plus modtager
Avatar billede _et Praktikant
30. marts 2006 - 11:21 #15
Du kan bestille PIC kredsene som samples på www.microchip.com det er gratis.

Du kan bestille 4 typer og 4 af hver slags.
De kommer fra østen, så det tager ca. 3 uger før de kommer, men de er GRATIS :-)