Avatar billede comrades Nybegynder
23. marts 2006 - 22:07 Der er 9 kommentarer

Trådløst netværk tildeler ikke netværksadresse

Hej
Nu har jeg endelig fået sat et trådløst netværk op og jeg kunne da også logge på det, så tænkte jeg at alt er fint. Men nu når jeg prøver at logge på bruger den oceaner af tid på at tildele en netværksadresse og giver til sidst op og skriver derfor tilsluttet men ingen forbindelse pga manglende netværksadresse. Jeg har webspeed og har købt en d-link router og er pisse frusteret.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2006 - 22:19 #1
Hvad er det for et trådløst netkort du har ?

Kan du gå på kablet ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. marts 2006 - 00:05 #2
prøv at resette routeren (lille bitte hul til en nål bagi), prøv at opdatere routerens firmware. har selv en d-link, den går oxo pludselig død på det trådløse ind imellem men når jeg resetter den virker det perfekt
Avatar billede comrades Nybegynder
24. marts 2006 - 11:06 #3
det er et intel pro wireless 2200 bg newt netkort, det mærkelige er også at den anden pc vi har i huset sagtens kan logge på.
Avatar billede comrades Nybegynder
24. marts 2006 - 13:14 #4
jeg kan godt logge på med kabel når jeg gør det hopper den nogle gange på det trådløse netværk og så kan jeg tage kablet ud og er derefter på trådløs net
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. marts 2006 - 15:11 #5
Er det indbygget eller hvad ?
Avatar billede comrades Nybegynder
24. marts 2006 - 15:32 #6
ja det er indbygget, kan det have noget med min bullguard firewall at gøre, den skriver at nogen har scannet mine porte når jeg har forsøgt at logge på og ip adressen på den som scanner mine porte ligner default adressen på routeren
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. marts 2006 - 15:39 #7
ja det lyder som om din bullguard laver lidt bøvl, kan du ikke tillade adgang til den specifikke IP i bullguards opsætning? kender ikke selv programmet, men man plejer at kunne indstille undtagelser i de fleste firewalls
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. marts 2006 - 15:44 #8
Eller lægge Routerens IP i den betroede zone.
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. marts 2006 - 15:46 #9
dragonknight > DOOOHHHH burde jeg have tænkt på ;)