Avatar billede begere Nybegynder
23. marts 2006 - 19:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilke javascript funktioner?

I forbindelse med et vigtigt projekt der vurderes efter 13 scalaen :) er jeg igang med at re-brygge et website; jeg mangler nogle solide input, hurtigt, jeg har langt under en uge til den fysiske bearbejdning af sitet (hvilket dog samtidigt fortæller lidt om det tilladte omfang/komplexitet);

1.) Kriteriet er at jeg primært over ALT andet, (som jeg altid gør iøvrigt.), vil lave siden så super strict, nærmest som fysik og ufysik muligt; ergo må der MINDST af alt (læs IKKE) indgå elementer der har den mindste "lugt" af at være en designer eller programørs sandkasse; der skal kunne argumenteres for brug af de givne scripter.

2. Siden må udelukkende opbygges af xhtml, css, og javascript (muligvis må der dog gøres brug af simpelt ajax.), dette spørgsmål henvender sig udelukkende til javascript delen, jeg vil højst sandsynligt også lave et til hvert af de andre områder.

*selve spørgsmålet*

Har i nogle ideer til hvilke javascript der kan / bør indgå på en sådan side? Hvilke der vil/kan gøre en virkelig forskel i det jeg ender med at aflevere, rent kode mæssigt?; hvilke der vil kunne imponere en strict programmør af en censur ( der givetvis faldte i gryden af usability som spæd.)

a) Disse skal gerne kunne imponere censur i en eller anden grad; dog i forbindelse med sammenhængen; samtidigt skal jeg gerne kunne finde ud af at brygge dem, sådan rimelig meget på egen hånd (om ikke andet kunne forstå dem.) :)

b) De må gerne, men behøvers muligvis ikke (LÆS det foretrækkes) skilde sig ud fra mængden, være unikke.

Hvor mange point i vil have og hvordan i vil fordele dem, er helt op til jer; jeg vil gerne give rigeligt (selv om man vidst her kun kan give  200 her direkte.); bare lige skriv hvordan så finder vi ud af det.

Bare del jeres guldkorn med jer, og få kredit for jeres enorme viden..

På forhånd rigtig mange tak. - Jeres hjælp er som sagt dybt værdsat

M.V.H
Dennis
PS; jeg ser mig selv småligt som xhtml og css haj, men på trods af at jeg snart er en rimelig garvet programør så hænger javascript lidt :(  - ergo er dette spørgsmål mit vigtigste og højeste prioterede :)
Avatar billede webstuff Nybegynder
23. marts 2006 - 23:02 #1
Hvad handler siden om?
Avatar billede begere Nybegynder
23. marts 2006 - 23:12 #2
Et online "livsstils" magasin ting på boligområdet, altså omkring bolig trends, indretning, møbler osv! Det behøver ikke være komplet, skal bare være godt! (er som sagt en allerede eksistedende side, som vi skal lave et andet bud på; grundet forskellige faktorer, er det nok ikke smart jeg nævner den specifikke side her :)  )
Avatar billede begere Nybegynder
04. september 2006 - 18:46 #3
lukket