Avatar billede mjen000 Nybegynder
23. marts 2006 - 11:55 Der er 10 kommentarer

Skærm med integreret skærm

Hej

Er der nogen der ved om der findes en LCD-skærm hvor der er integreret en PC (udover iMac). Jeg spørger fordi jeg vil lave et informationsdisplay til en reception, der skal vise en side fra internettet. Denne skal være samlet i én kasse således man kun skal tilslutte strøm og evt. netstik, hvis den ikke kan køre på trådløst netværk.

MVH
Morten
Avatar billede venturer Nybegynder
23. marts 2006 - 12:13 #1
Er det meningen at den skal stå frit fremme og være "pæn" fra alle sider eller skal den være bygget ind i noget? Hvordan skal den placeres?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. marts 2006 - 12:27 #2
En Mac kan sagtens vise en side fra internettet.

Men IBM lavede nogen en overgang, det er dog nogle år siden, de kan også vise sider fra internettet.

Hvis du selv bygger det ind i en kasse, så kan du jo bare lave kassen stor nok til at have en micro computer i. Foreksempel en mini itx: http://www.mini-itx.com/
Avatar billede mjen000 Nybegynder
23. marts 2006 - 12:37 #3
Den behøves ikke være "pæn" da den alligevel skal indbygges i en infovæg eller lign.

MVH
Morten
Avatar billede venturer Nybegynder
23. marts 2006 - 12:41 #4
Hvilken størrelse forestiller du dig? Er det nødvendigt med en touchscreen?
Avatar billede venturer Nybegynder
23. marts 2006 - 12:48 #5
Avatar billede mjen000 Nybegynder
23. marts 2006 - 12:49 #6
17 til 19 tommer uden touch. Tykkelsen er ikke så afgørende.

Jo mere simpel jo billigere må også gælde her.

Man kunne jo godt tage en micro pc og en lcd-skærm men jeg tænkte bare der må være andre end Apple der har lavet en integreret pc/skærm til billige penge.
Avatar billede venturer Nybegynder
23. marts 2006 - 12:57 #7
Jeg tror den billigeste løsning er at finde en slim-line maskine som kan sættes fast på en væg (bag skærmen f.eks.) og så bare en "alm" fladskærm.
Avatar billede mjen000 Nybegynder
23. marts 2006 - 13:03 #8
Det tror jeg du har ret i, men det er bare ikke så fiks en løsning som en samlet maskine.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. marts 2006 - 14:54 #9
mjen000>> skærm og maskine hver for sig er smartest fordi:

- Hvis skærmen står af, køber du en ny billig skærm og ikke en ny PC med skærm
- Elektronik monteret direkte på en backlight (LCD skærm) bliver varmt = kortere leve tid.
- Står computeren af kan du udskifte med standart komponenter, du skal ikke ud og have en ny skærm med pc.

Hvorfor kan MAC ikke bruges?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. marts 2006 - 14:59 #10
Blueline laver også panel PC'er: http://www.blue-line.dk/ppc-5150.htm
Linux shoppen har blæserfri Panel PC'er: http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showgroup_id=10 (de kan køre windows)