Avatar billede schroeder Nybegynder
22. marts 2006 - 22:29 Der er 15 kommentarer

LG drev, skyld i computer problemer! prøvet alt, hjælp!

Hej Eksperten.

Har lige investeret i nye komponenter til computeren, derimellem et LG dvd drev/brænder.

Sagen er at computeren genstarter når drevet kommer op i omdrejninger, fx når man installere et stort spil, eller loader et spil. Skærmen går i sort, og man får et reboot!

Har installeret de nyeste drivere (tror jeg nok) og har lige opdateret firmwaren på DVD-drevet, med samme resultat - Reboot!

Hjælp!
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 22:32 #1
det lyder lidt (meget) som din PSU er for lille, og den derfor lukker ned pga det
Avatar billede schroeder Nybegynder
22. marts 2006 - 22:34 #2
den er 400 watt, er dog lidt gammel.
Har ikke sata porte, eller de nye ben til bundkortet, men en af mine kammerater kører med samme PSU uden problemer.

Og problemet er først startet i dag efter jeg fik den nye sata  harddisk, og mit drev.
Kunne godt kører stabilt med en alm. ide HD, og cd-brænder!
Avatar billede schroeder Nybegynder
22. marts 2006 - 22:36 #3
mente sata strømstik
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 22:38 #4
og din kammerat har præcis samme opsætning med samme komponenter ? elelrs kan du ikke sammenligne, men alt tyder på det er en for lille PSU, men hvilke andre ting har du i den ? (harddiske, kort osv) ?
Avatar billede schroeder Nybegynder
22. marts 2006 - 22:46 #5
Altså, hans er faktisk nyere - hans computer!

Remser op:

Abit AW8-MAX
Pentium D 820 2.8 GHz
2 GB G.skill ram
Western Digital Raptor WD740GD 74 GB 10k RPM
Radeon RX800-pro
Og det nye LG drev:
LG GSA 4167B Super-Multi
DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM

Er vidst ca. det ?

Men hvorfor rebootede den ikke under Windows installation, må da være noget af det mest krævende
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 22:49 #6
nej på det tidspunkt bruges standard drivere der ikke udnytter hardwaren og derfor er strømforbruget også lavere, jeg er meget sikker på du vil fjerne problemet med en større PSU, men lad os se hvad andre mener ;)
Avatar billede schroeder Nybegynder
22. marts 2006 - 22:55 #7
Okay, men ... Er 400 watt ikke nok ? - burde det være, imo!

Men kan det have noget at gøre med at den ikke har SATA kabler, og det nye pin, til de nye bundkort ?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 22:58 #8
well jeg har en dual 1.6Ghz AMD med 2 GB ram et ældre Geforce4 4200, et DVD drev  og 2 15000 RPM SCSI diske, jeg måtte have en 520 Watts PSU før det kørte ordenligt, og dit system bruger også en hel del strøm
Avatar billede schroeder Nybegynder
22. marts 2006 - 23:01 #9
Okay, kan du evt. anbefale en god strømforsyning nu, til rimelige penge :b
Pengetanken er stort set brugt op pt. !
23. marts 2006 - 05:18 #10
... måske en foreløbig mulighed: Grundig støvsugning af din PSU ... nok er den en ~400W "er dog lidt gammel" -> noget støvfyldt... og så har den besvær med at komme af med varmen... Så det er PSU'en som "opgiver" og lukker ned som den er opdraget til; istedet for at explodere (der er røg indeni i elektronik - hvis du forstår hvad jeg mener...)
Men du ligger nok lige på grænsen...

Vælg en ny PSU rimelig støjdæmpet = stor blæser ...
Avatar billede schroeder Nybegynder
23. marts 2006 - 17:31 #11
Det er lidt sært.
Nu har jeg fået installeret World of Warcraft, patchet det og kan fint spille det.

Når jeg så kører BF2, der kræver CD, rebooter den random i forløbet, i sær når der er fuld tryk på DVD-drevet, kan der være en hardware konflikt, eller software konflikt, eller er min PSU bare for svag ?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 17:55 #12
for svag PSU holder jeg stadig på
Avatar billede schroeder Nybegynder
23. marts 2006 - 17:58 #13
Okay, har prøvet en ny ting.

Havde lige windows på den gamle harddisk, så slog SATA HD'en fra, og installerede BF2 på  den gamle HD, uden crash!

Kan det være noget med SATA hd'en at gøre, bruger den mere strøm ? - og kan det være fordi jeg bare har et alm. molex stik i den ?!

This is getting weird!
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 18:04 #14
ja den bruger mere strøm, da den kører med 10000 rpm, og din gamle disk kun kører med 7200, nej det skyldes ikke du benytter et aml molex stik.
Avatar billede schroeder Nybegynder
23. marts 2006 - 19:58 #15
Så må jeg jo bare bestille en ny, her er specs btw. fra den gamle:

12a på 12 volt
35a på 5 volt
22a på 3,3 volt

Det er hvad jeg lige kunne se på siden af den!