Avatar billede kroxx Nybegynder
22. marts 2006 - 13:57 Der er 6 kommentarer

VPN mellem 2 isa 2004 servere

Vi skal have koblet 2 netværk sammen med VPN. Med IPsec kan vi få det til at køre, noget ustabilt dog, men har læst at vi skal bruge l2tp/ipsec til det.
Er der nogen der har erfaringer med certificaterne til l2tp, eller evt. at få det til at virke uden certifikat?
Avatar billede speedytech Nybegynder
22. marts 2006 - 15:20 #1
serverguider.dk har en guide til det.
Avatar billede kroxx Nybegynder
22. marts 2006 - 15:36 #2
hej! Har du et link til det? Kan ikke umiddelbart finde en guide der har noget med vores problemstilling.
Avatar billede kroxx Nybegynder
22. marts 2006 - 16:12 #3
Ok, her lige en beskrivelse af hvad præcist det er vi vil, måske der er nogen der har nogle idéer til hvordan det kan gøres?! :)

Vi har 2 kontorer.
kontor1: 192.168.1.0/24
&
kontor2: 192.168.2.0/24
Disse vil vi gerne have koblet sammen, så brugere på hver netværk automatisk har adgang til ressourser på det andet netværk. DVS, hvis en bruger på kontor2 vil ind på et fællesdrev på kontor1, vil isaserverne automatisk klare forbindelsen, sådan at brugeren aldrig skal tænke på noget.
Avatar billede cmoz Praktikant
24. marts 2006 - 16:14 #4
Der er en walkthrough her:

Site-to-Site VPN in ISA Server 2004
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/isa/2004/plan/sitetositevpn.mspx

Der står også hvornår du bruger PPTP, IPSec over L2TP, og IPSec Tunnel Mode osv.

Du kan jo prøve at køre det med PPTP eller L2TP med preshared key, og se om det virker, også konfigurere L2TP/IPSec bagefter.
Der er også beskrevet i link hvordan du opretter udsteder certificater med CA.
Avatar billede kroxx Nybegynder
26. marts 2006 - 11:22 #5
perfekt mozz, hvis du lige smider er svar så sender jeg nogle point i din retning. :)
Avatar billede cmoz Praktikant
28. marts 2006 - 13:36 #6
takker :-D