Avatar billede troelsit Nybegynder
21. marts 2006 - 17:51 Der er 2 kommentarer

Langsom opstart af PC

Jeg har netop bygget en ny PC med et Asus A8N bundkort og en AMD 3700 processor.

Når jeg genstarter eller starter op bruger den 30-45 sekunder på at tjekke IDE-komponenter. Dvs. der går 30-45 sekunder før den egentlig begynder at starte windows op.

Nogle forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede papi Juniormester
21. marts 2006 - 23:24 #1
har faktisk lige haft samme problem på en 3200.. har du en kortlæser???
Avatar billede troelsit Nybegynder
21. marts 2006 - 23:27 #2
Jeg tror jeg løste problemet!

Efter jeg satte endnu en harddisk i, var problemet der ikke mere.
Så det er noget med at den søger på flere IDE-kanaler, selvom der ikke er nogle tilsluttet. Du bør kunne deaktivere resten (dem du ikke bruger) i BIOS'en, det kan måske hjælpe