Avatar billede ataxx Nybegynder
20. marts 2006 - 13:55 Der er 11 kommentarer

Hvor meget kan min PSU trække?

Jeg har en MSI barebone PC, med en 220W PSU.

Jeg har en P4 4GHz CPU og et Radeon 9800 PRO Gfx kort.
derudover et dvd drev og en SATA disk.

Vil gerne skifte min grafikkort ud, men vil i mene at den kan trække et nyere nVIDIA kort, f.eks. et GeForce 7800GS ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
20. marts 2006 - 14:00 #1
Kan muligvis lade sig gøre, men vil varmt anbefale at skifte den, da det vil være meget knebent.
Avatar billede ataxx Nybegynder
20. marts 2006 - 14:06 #2
well... det er jo sådan en lille indbygget satan af en PSU... som ikke lige kører efter standard størrelserne :(
Avatar billede pidgeot Nybegynder
20. marts 2006 - 14:11 #3
Dit Radeon bruger, efter de data jeg har kunnet finde, 47.25W når den er under belastning (http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/ati-powercons_8.html).

7800GS bruger helt op til 193W, 100W i "idle" tilstand. (http://www.techreport.com/reviews/2006q1/geforce-7800gs/index.x?pg=10)

Med andre ord, så tvivler jeg meget stærkt på den kan trække lige det kort du spørger om, i hvert fald ikke stabilt. Tror ikke alt det andet kan nøjes med mindre end 30W.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
20. marts 2006 - 14:14 #4
Ved nærmere eftersyn fremgår det ikke helt klart om de i den sidste regner hele computerens strømforbrug, eller kun grafikkortets. Tror mest det er hele computeren, egentlig, i hvilket tilfælde jeg vil give hmortensen ret.
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 14:32 #5
Nej, de 193W kan meget vel kun være grafikkortet. De sluger virkelig meget, og at trække sådan et kort med en 220W PSU er ret umuligt. Dvs du har 2 muligheder, enten skrotte kabinettet til et med en større psu. Du kan også have en anden psu liggende ved siden af uden for kabinettet kun til at trække grafikkortet.
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 14:40 #6
Jeg har lige fundet endnu et review:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2496&p=10

Som man kan se i Load grafen er alle kort og computere over 220W, så kan ikke forestille mig du kan kører det.
Avatar billede ataxx Nybegynder
20. marts 2006 - 15:01 #7
hmm.... har selv kigget lidt rundt... og fandt frem til dette review...
http://www.firingsquad.com/hardware/evga_e-geforce_7800_gs_co_superclock_review/

Hvor der står: "the GPU only draws up to 75W of peak power consumption"
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 17:27 #8
Husk på dit system trækker en del watt også. Specielt en P4 er sulten.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
20. marts 2006 - 18:23 #9
Du må kunne få en 300/350W som passer i dit kabinet.
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 19:09 #10
Kan du ikke smide et link til den barebone du har? Så kan vi alle kigge efter en anden PSU.
Avatar billede ataxx Nybegynder
22. marts 2006 - 11:21 #11