Avatar billede want2learn Nybegynder
20. marts 2006 - 10:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opstart af Win XP Pro

Hej

Jeg har en pc som starter op med bios og windows load men når jeg så klikker på min login logo så sker der intet hvad kan det skyldes !? den fryser bare fast men alt andet loader den uden problemer så tror ikke der er noget galt med hardwaren. men ved det ikke..
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 10:35 #1
Har du et 2 lydkort tilsluttet? Dvs et onboard og et ekstra i pci?
Avatar billede want2learn Nybegynder
20. marts 2006 - 12:48 #2
Nej o den virkede igår aftes men ikke nu der vil den kun gøre som beskrevet..
20. marts 2006 - 12:55 #3
... prøv lige i "Fejlsikker" tilstand. Brug [F8] i opstarten...
Avatar billede gratis Nybegynder
20. marts 2006 - 22:06 #4
i menuen hvor du ka vælge fejlsikret tilstand, er der et menu punkt der hedder "Sidste kendte fungerende konfiguration (hvor systemet virkede) det ka du osse prøve med.
Avatar billede want2learn Nybegynder
21. marts 2006 - 13:08 #5
intet af det virker heller ikke fejlsikret tilstand dog har jeg fået den til at komme med en lille fejl som er ang. change.log filen. om at den er beskadiget.
Avatar billede gratis Nybegynder
21. marts 2006 - 13:46 #6
change.log er fra mapperne med systemgendannelse, de er med til at holde styr på hvilke ændringer der er når der blir lavet et gendannelse punkt.. så mit forslag vil være at lave en repair installation, go vejledning her, http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 og en billedvejledning her, http://www.windowsreinstall.com/winxppro/installxpcdrepair/indexfullpage.htm , hvis du vælger at lave en repair, skal alle opdateringer og servicepack installeres igen.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 13:49 #7
Jeg ville boote op på XP-skiven - vælg "reparer fra genoprettelseskonsol" og herfra køre en chkdsk /r
Avatar billede want2learn Nybegynder
04. april 2006 - 14:24 #8
det var en def. scanner der var sat til der lavede ravage, fatter jeg ikke rigtigt men da jeg tog den fra startede den uden problemmer.