Avatar billede rebecca Novice
19. marts 2006 - 18:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Front Side Bus (FSB) Hastighed

Hej

Ja så er mit bundkort smuttet og jeg skal have et nyt der kan køre med en 2.4GHz 512/400 cpu, mit spg. er så >Front Side Bus (FSB) Hastighed er den bagudkompatibel da min cpu's Front Side Bus (FSB) Hastighed kun er på 400MHz og de fleste bundkort ligger  på 533 eller derover kan jeg bruge sådan et?

Ps...Kortet må maks være 24.5*24.5 cm
Avatar billede huset Praktikant
19. marts 2006 - 18:50 #1
Det kan du godt bruge
Avatar billede rebecca Novice
19. marts 2006 - 20:00 #2
Kan jeg også bruge et hvor FSB er 800MHz ?
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 08:59 #3
Evt smid et link af det bundkort du kigger efter? Men jo, bundkortet skulle gerne være bagudkompatibel så længe at soklen er den samme. Bundkortet bliver bare nød til at sætte FSB ned og ændre lidt på ram divider osv.

Ofte kan du finde en chart over hvilke cpuer der kan sidde i et bundkort inde på producentens hjemmeside.
Avatar billede huset Praktikant
20. marts 2006 - 12:22 #4
ja du kan men du vil ikke have understøttelse for mere end 400MHz
Avatar billede rebecca Novice
20. marts 2006 - 15:44 #5
huset smid et svar :o)

Jeg er med på den ikke vil have understøttelse for mere end de 400 MHz det er mere om den er bagudkompatibel, altid rart at være fremtidssikret lidt og forskellen i pris er jo ikke stor :o)
Avatar billede huset Praktikant
20. marts 2006 - 16:33 #6
.