Avatar billede tagryggen Nybegynder
19. marts 2006 - 17:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ali.exe (Bandook)

Hej Alle

Er der nogen der har erfaring med at fjerne programmet ali.exe.
Jeg har sjuset mig frem til at denne skulle være kommet ind med en trojaner kaldet Bandook.

Jeg har scannet hele mit system og alle scannere har meldt at der ikke er noget at finde.

Mit problem er at jeg ikke kan slette denne ali.exe.
Denne bliver ved med at blive genereret i windows/system32.

Jeg har kørt HijackThis og den finder den også, men så snart den er slettet går der 10 sekunder så er den der igen.

Hjæææææææææææææælp....

Jeg vedlægger lige hijackthis loggen. Der må være noget jeg overser... :-)

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\websrv\Apache2\bin\Apache.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\websrv\Mysql5\bin\mysqld-nt.exe
C:\websrv\Apache2\bin\Apache.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\oodag.exe
C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
C:\Programmer\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\PROGRA~1\Lavasoft\AD-AWA~1\Ad-Watch.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\MAILFR~1\mantispm.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
C:\websrv\Apache2\bin\ApacheMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
d:\Kaspersky\mwavscan.com
d:\Kaspersky\kavss.exe
C:\WINDOWS\regedit.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
D:\Brokkenski\Mozilla DL\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Ptipbmf] rundll32.exe ptipbmf.dll,SetWriteCacheMode
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\Updreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [*Bandook] C:\WINDOWS\system32\ali.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AdobeUpdateManager.exe AcPro7_0_0 -reboot 1
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [AWMON] "C:\PROGRA~1\Lavasoft\AD-AWA~1\Ad-Watch.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Bandook] C:\WINDOWS\system32\ali.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Hurtigstart.lnk = ?
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: LNSS Status Monitor.lnk = C:\Programmer\GFI\LANguard Network Security Scanner 7.0\statusmonitor.exe
O4 - Global Startup: Monitor Apache Servers.lnk = C:\websrv\Apache2\bin\ApacheMonitor.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Absolute Poker - {EFFF8D47-D060-4108-B761-E8EC86622E56} - C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Absolute Poker\Absolute Poker.lnk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Absolute Poker - {EFFF8D47-D060-4108-B761-E8EC86622E56} - C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Absolute Poker\Absolute Poker.lnk (file missing)
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{A0F3FCC9-7BBD-4348-9604-CA94F1107330}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apache2 - Unknown owner - C:\websrv\Apache2\bin\Apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\isafe.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GFI LANguard N.S.S. 7.0 Attendant Service - Unknown owner - C:\Programmer\GFI\LANguard Network Security Scanner 7.0\lnssatt.exe" -service (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: MySQL - Unknown owner - C:\websrv\Mysql5\bin\mysqld-nt".exe (file missing)
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: O&O Defrag - O&O Software GmbH - C:\WINDOWS\system32\oodag.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: VMware Authorization Service (VMAuthdService) - VMware, Inc. - C:\Programmer\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
O23 - Service: VMware Virtual Mount Manager Extended (vmount2) - VMware, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
O23 - Service: VMware NAT Service - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

På forhånd Tak

mvh
Tagryggen
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. marts 2006 - 17:46 #1
Jeg kigger på loggen.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. marts 2006 - 17:57 #2
Prøv lige at lukke ned for Ad-Watch, og tjek at den ikke starter op ved reboot.

Gå så i fejlsikret, og fix denne linie:

O4 - HKLM\..\RunOnce: [*Bandook] C:\WINDOWS\system32\ali.exe

Hvis du ikke kan se linien i fejlsikret, så se her, hvilke ting du skal slette i regedit (nederst) http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.irc.aladinz.b.html

Slet filen igen. Nu burde den ikke starte op mere.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. marts 2006 - 18:03 #3
Hmm, det er nok nærmere denne her du skal bruge http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/trojexemasb.html
Avatar billede tagryggen Nybegynder
19. marts 2006 - 18:57 #4
Det har desværre ingen effekt. Selvom jeg følger alle foreskrifterne for at fjerne denne  bliver den ved med at gendanne ali.exe i system32 og alle de "nøgler" jeg sletter i registreringdatabasen.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. marts 2006 - 19:06 #5
Så vil jeg foreslå at du kører en scanning med Trojanhunter http://www.misec.net/trojanhunter/ Hvis den ikke løser det, må vi søge efter problemet manuelt.
Avatar billede tagryggen Nybegynder
19. marts 2006 - 19:16 #6
Det prøver jeg lige...
Avatar billede tagryggen Nybegynder
20. marts 2006 - 14:32 #7
Den fandt heller ikke noget.
Men jeg scannede min regedit med registry mechanic og fik denne rettet for fejl.
Det løste problemet.
Så jeg må ha fået fjernet bandook med mine scannere. Den er så bare ikke blevet fjernet ordenligt fra regedit

Kan du ikke lige smide et svar på dette så du kan få point.
Tak for indsatsen.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. marts 2006 - 14:36 #8
Okay, men godt lykkedes :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. marts 2006 - 14:44 #9
Tak for point.