Avatar billede tolsen Nybegynder
19. marts 2006 - 10:29 Der er 3 kommentarer

2 x trådløst net

Jeg har en 3com trådløs router med 4 porte til LAN. Jeg har ikke adgang til at ændre i opsætningen (Hjemmearbejdsplads), men ønsker at lave trådløs net til privat PC. Jeg har et fået fat i et zyxel G-1000 Access Point. Min tanke var at smide det i den ene af LAN portene på 3com routeren og derved komme på nettet. Kan man det ? Jeg kan ikke få det til at virke :-(
Avatar billede leif Seniormester
19. marts 2006 - 10:40 #1
Teoretisk kan man da sagtens, men hvis det er en officiel hjemmearbejdsplads hvorfor så ikke høre om du kan få koderne til 3com så du kan smide din private maskine på trådløst ?
Avatar billede jacla Nybegynder
03. april 2006 - 00:49 #2
Hej tolsen

Du kan vælge to forskellige kanaler, eks. 1 til arbejde 0g 6 eller 11 til privaten.

Så arbejder de på hver deres frekvens uden at de konflikter. Her i Danmark bruger vi normalt kanal 1-6-11 (Teoretiske kan du bruge kanalerne 1 til 12).

Du kan se på linket her http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=404

MVH

Jan C
Avatar billede jacla Nybegynder
03. april 2006 - 00:51 #3
Hov det var dette Link du skulle have haft.

Her starter guiden trådløs http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=389