Avatar billede magic_benja Nybegynder
18. marts 2006 - 18:49 Der er 5 kommentarer

Pinnacle MC 310i / Leadtek DTV1000 T / Hauppauge WinTV-HV-1100

Hvilket TV-Tuner skal jeg vælge??

Pinnacle MC 310i vs. Leadtek WinFast DTV1000 T vs. Hauppauge WinTV-HVR-1100

Jeg har læst en del indlæg på de 3 ovenstående TV-Tuner kort og jeg aner simpelthen ikke mit levende råd, hvilket jeg skal købe...

Jeg må indrømme jeg hælder mest til Pinnacle MC 310i, MEN jeg har læst et indlæg at man 310i ikke har en encoder og derfor kan man ikke optage arbejde med sin PC, mens man optager et TV-program. kan dette være rigtigt?
Det er det eneste der hindre mig i ikke at købe dette kort, da jeg vil have mulighed for at optage TV enten fra analog eller digital modtagelse, mens jeg fx gamer...

Er der nogle derude der har et Pinnacle MC 310i TV-Tuner kort?
Eller måske ved lidt om TV-Tuner kort??

Cheers mates....
Avatar billede fuglen1 Novice
18. marts 2006 - 23:11 #1
Hvor får du dit tvsignal fra
Alm antenne, Parabol, kabel tv

Der skal et tybe kort til hver af delene
Avatar billede magic_benja Nybegynder
19. marts 2006 - 11:35 #2
Jamen jeg får mit TV signal fra TV-antenne og fra mit internetmodem og fra Digital broadcasting..

De 3 kort jeg har listet ovenstående kan alle modtage både analog samt digital signal - så det er super.
Mit probleme er bare at jeg vil være 100% sikker på at jeg kan arb. ved min PC samtidig med at jeg optager et TV-program.

Har læst en tråd, hvor de siger at selve optagelse af TV er ikke det der tager CPU-power, men hvis man derefter vil encode det til fx. avi-format. Men har også læst en tråd der siger at Pinnacles kort ej har encoder indbygget og derfor skal man lade sin PC være, hvis man optager et TV program.

Så, hvis der er nogle derude der har Pinnacles MC 310i derude vil jeg meget gerne høre jeres mening eller hvis der er nogle der ved noget om TV-Tuner kort.
Avatar billede fuglen1 Novice
19. marts 2006 - 18:28 #3
Det jeg har fundet på pinnacles hjemmeside pinnacle 310i ikke hardware encoder

Men med en ret stor pc kan du godt bruge pcen under optagning
men det afhænger af hvad den bruges til om det indternet surfing eller andre lette ting

Det jeg jeg har læst så har Hauppauge hvr1300 mpeghardware encoder
Avatar billede magic_benja Nybegynder
20. marts 2006 - 11:43 #4
Ja, jeg er ved at bygge en ny computer sammen (Pentium D 930 MhZ, 2x512 RAM) og den eneste del jeg er usikker på er TV-Tuneren. Jeg har aldrig haft en TV-Tuner, så jeg har ikke selv nogen erfaring med dem, derfor vil jeg gerne indsamle så mange råd som muligt inden jeg køber kortet.

Ja, har også læst mig frem til at hvr 1300 har en encoder, og har også en tråd inde på en amerikansk forum og de siger at Pinnacle er skod og en af dem anbefaler at jeg skal købe hvr 1300.

fuglen1, har du selv et TV-Tuner kort??
Er der nogen der kan anbefaler et godt TV-Tuner kort???
Avatar billede fuglen1 Novice
21. marts 2006 - 10:24 #5
Ja jeg har selv tvtuner kort og har haftflere af slagsen
startede først med et Asus tvfm card og har siden hen købt et Hauppauge pvr150

Asus kortet sidder nu i min fars pc.

Anbefal et godt tv kort kan være svart da det faktisk er en videnskab.
Der bruges ca 30% cpu kraft i en amd athon 1,8ghz pc med 1gb ram med hauppauge kortet

Du skal være opmærksom  på at et kort med mpeghardware
encoder kun kan optage i mpg format. Skal du feks. til at optage fra vhs kræves der et andet kort for at optage i avi.