Avatar billede janius Nybegynder
18. marts 2006 - 15:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sata II Raid controller

Hej

Jeg leder efter en raid controller for et par SATA 2 diske. Den skal blot understøtte Raid 0 og 1 og så have minimum 64 MB cache indbygget. Netop cache er det der giver mig problemer med at finde sådan en størrelse. Prisen må maks være 2.000 Kr, så hvis nogen har et bud på nogle produkter ville jeg blive glad.

//JaNius
Avatar billede janius Nybegynder
18. marts 2006 - 18:53 #2
netop :-(
Avatar billede levithan Nybegynder
18. marts 2006 - 20:12 #3
hvorfor er det du skal bruge 64 megabyte cache
Avatar billede janius Nybegynder
18. marts 2006 - 23:46 #4
En ide om at det må øge hastigheden. Ses jo tit på servere hvor det vel gør en forskel og så ville det jo være rart. Promise havde i øvrigt en ATA-100 raid controller hvor man kunne montere almindelig EDO-RAM, men ved ikke om det blev et hit. Alene det at man skulle finde EDO-RAM burde gøre det til en lille fiasko.
Avatar billede levithan Nybegynder
19. marts 2006 - 09:04 #5
promise gik mere over til deres SX6000 kort hvor man kan installere mnax 128 megabyte ram på. Kortet er dog kun til alm harddiske men kan spise 6 af dem på raid 5 niveau http://storagereview.com/articles/200110/20011031SX6000_1.html

udmærket kort ellers
Avatar billede janius Nybegynder
19. marts 2006 - 17:46 #6
Spændende læsning. Den får på puklen for skrivehastigheden. Escalade får ros men de priser de fåes for at hampre.

Nå, mon ikke jeg blot skulle lukke spørgsmålet da der vist ikke findes en prisbillig SATA controller med cache...
Avatar billede janius Nybegynder
19. marts 2006 - 23:40 #7
lukkes
Avatar billede janius Nybegynder
19. marts 2006 - 23:40 #8
lukkes