Avatar billede stairway Nybegynder
17. marts 2006 - 17:28 Der er 5 kommentarer

Hjælp mod spyware

Hej, jeg har læst at spyware ikke bare uden videre kan fjernes med Ad-aware etc. Og så har jeg læst en del om hijackthis og logfiler herinde. så jeg vedhæfter hermed en logfil fra hijackthis og håber der er én som kan guide og hjælpe mig.

Min computer går pludselig ned i ny og næ. Dette fordi blæseren går helt amok. Jeg er sikker på det er noget med spyware.

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Miramar\PC MACLAN\ATMsg.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Programmer\LS_Duhem\lsdiorw\lsdiorw2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Miramar\PC MACLAN\ATSERVER.EXE
C:\Programmer\Miramar\PC MACLAN\ATSPOOL.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Documents and Settings\Richard Salm\Skrivebord\backup\HijackThis.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn0\yt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] "C:\Programmer\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mm_tray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk.disabled
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk.disabled
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra button: EmpirePoker - {77E68763-4284-41d6-B7E7-B6E1F053A9E7} - C:\Programmer\EmpirePoker\EmpirePoker.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: EmpirePoker - {77E68763-4284-41d6-B7E7-B6E1F053A9E7} - C:\Programmer\EmpirePoker\EmpirePoker.exe (file missing)
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - c:\programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - c:\programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O23 - Service: AppleTalk Messenger (ATMsg) - Miramar Systems Inc. - C:\Programmer\Miramar\PC MACLAN\ATMsg.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Lsdiorw - Logiciels & Services Duhem, Paris, France - C:\Programmer\LS_Duhem\lsdiorw\lsdiorw2.exe
O23 - Service: Miramar AppleTalk File Server - Miramar Systems Inc. - C:\Programmer\Miramar\PC MACLAN\ATSERVER.EXE
O23 - Service: Miramar AppleTalk Print Server - Miramar Systems Inc. - C:\Programmer\Miramar\PC MACLAN\ATSPOOL.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 17:30 #1
ser på det
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 17:30 #2
du har ikke toppen af hjt med.. er dit windows opdateret og er det den nyeste version af hijackthis?
Avatar billede stairway Nybegynder
17. marts 2006 - 17:34 #3
sorry, manglede dette:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 17:38 #4
Download Ewido (Installer og opdater programmet, men vent med et scanne til jeg siger til!)
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Lav en fuld scan med Ewido nu!

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for denne linje - luk øvrige programvinduer.  Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk.disabled

---------------------------------------------------------------------------------------

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Genstart normalt og kopir en ny hijackthis log herind så jeg kan se om vi fik fjernet det hele eller om noget skulle være blevet overset:)
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 17:38 #5
vil gerne se loggen fra ewido