Avatar billede lerklinten Nybegynder
17. marts 2006 - 13:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skrivebord - tekst under ikon , blå baggrund, ikke transparant

Mit skivebord har fået ikoner hvor teksten nu står med en blå baggrund!
Hvordan får jeg den igen til at være transparant?

Hilsen
Lerklinten
Avatar billede boxer Nybegynder
17. marts 2006 - 13:25 #1
Prøv dette:
Højreklik på denne computer - egenskaber - avanceret - indstillinger for ydeevne - sæt flueben i brug skygger på skrivebordet.
Avatar billede lerklinten Nybegynder
17. marts 2006 - 13:45 #2
Dette hjalp ikke.
Jeg har ligeledes også prøvet de forskeligge muligheder, samt med at fjerne flueben osv.
Avatar billede lerklinten Nybegynder
17. marts 2006 - 13:51 #3
Hej anonym,
Jeg skal lige bemærke at dette med den bå baggrund er kun på ene bruger - ikke på de andre, diise er OK.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. marts 2006 - 14:07 #4
Det er lidt underligt da det faktisk er fremgangsmåden.

TweakUI - en del af powertoys - har en funktion der hedder repair icons. Måske det var et forsøg værd:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Avatar billede lerklinten Nybegynder
17. marts 2006 - 15:40 #5
Dette hjalp heller ikke.
Når jeg går ind i egenskaber for skærm i avanceret under skrivebord, kan jeg ændre baggrundsfarven men ikke til transparant
Avatar billede boxer Nybegynder
17. marts 2006 - 15:58 #6
Så er der kun denne tilbage:
http://www.geertsen.dk/tips.asp#7
Tjek det sidste
Avatar billede lerklinten Nybegynder
17. marts 2006 - 16:47 #7
Jeg må opgive - intet løser problemet
Avatar billede boxer Nybegynder
17. marts 2006 - 16:51 #8
Det var denne del af linket:
"Højreklik et sted på skrivebordet og vælg "Arranger ikoner efter"
Klik på "Lås elementer med webindhold på skrivebordet" for at fjerne markeringen af punktet"

Ellers har jeg desværre ikke flere bud
Avatar billede lerklinten Nybegynder
19. august 2010 - 15:26 #9
Problemet løst