Avatar billede dullerdk Nybegynder
16. marts 2006 - 19:03 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Problemer med adresse til hjemmeside

Hej.
Jeg arbejder i et firma som har fået lavet en "prof" hjemmeside til at erstatte vores den gamle side.
Alle medarbejdere kan hjemme fra se den nye side, men fra firmaets computere kommer man ind på den gamle side?
Vi kan heller ikke finde den fra firmaet ved at søge efter den..
Avatar billede kij1 Nybegynder
16. marts 2006 - 19:09 #1
Vent til DNS serverne bliver opdateret - er sikkert problemet hvis den lige er blevet flyttet.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
16. marts 2006 - 19:11 #2
Jamen hvofor er det kun i firmaet så?
Avatar billede leif Seniormester
16. marts 2006 - 19:17 #3
Kan være lige netop jeres peger forkert endnu ! Hvis du "hoster" op med en adresse kan vi kontrollere om opsætningen af DNS er OK.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
16. marts 2006 - 19:24 #4
Avatar billede dullerdk Nybegynder
16. marts 2006 - 19:25 #5
men det er så den nye side..
Avatar billede leif Seniormester
16. marts 2006 - 19:36 #6
Hvis den nye er en Flash side ! Så peger den korrekt ! Jeg tror du vil opleve at i løbet af imorgen begynder I at se den nye side på jobbet !

Bare nysgerrig ! Har I rettigheder til den musik der kører på siden ?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
16. marts 2006 - 19:40 #7
den nye er en flash side, jeg skriver lige tilbage imorgen om det virker der.
Dem der lavede siden sagde at de havde rettigheder til musiken, så det går jeg ud fra.
Tak for hjælpen indtil nu.
Avatar billede twotimes Nybegynder
16. marts 2006 - 20:06 #8
æ
Avatar billede agermose Nybegynder
16. marts 2006 - 20:32 #9
det ser ud til at I har en exchange server stående og derfor sikkert også intern dns og domæneopsætning på jogp.dk, er det ikke korrekt?

det er da en mulighed lige at checke det også, da det er en klassisk konflikt, hvis man er kommet til at bruge samme domæne til sit Microsoft setup, men ikke rent faktisk hoster alt selv.

/Jan Agermose
Avatar billede agermose Nybegynder
16. marts 2006 - 20:36 #10
PS: har I også fået lavet noget, der kan indexeres af en søgemaskine... det ser det ikke ud til?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
17. marts 2006 - 04:57 #11
agermose: Ja vi køre windows server 2003, men jeg tjekkede om IIS kørte og det gjorde den ikke?
Så forstår slet ikke hvor den finder den gamle side.
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2006 - 08:48 #12
Finder den stadig den gamle side ?
Avatar billede agermose Nybegynder
17. marts 2006 - 16:29 #13
det er ikke så meget om IIS kører, mere om du f.eks. har en intern DNS, der mener at vide bedst :-) åben en dos-prompt og check med nslookup hvilken IP du får, samt hvilken DNS server du får den fra.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
17. marts 2006 - 20:49 #14
ok skal derud på mandag, så prøver jeg lige en nslookup.
Ja den finder stadigvæk den gamle side..
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2006 - 21:00 #15
dullerdk -> Kontroller hellere hvilken DNS server der bliver brugt og er det en intern Server så kontroller om domænet skulle være konfigureret i den.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
17. marts 2006 - 21:07 #16
hvordan ændre man det så? hvis det er problemet?
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2006 - 21:08 #17
Det er så nu vi skal passe på for har den gamle side ligget på samme server som den server med AD ?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
17. marts 2006 - 21:14 #18
jeg ved at vi har hostet siden selv, men nu har vi kun mailserver kørene selv og siden  bliver hostet et andet sted nu.
Hvad er AD?
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2006 - 21:24 #19
Active Directory
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2006 - 21:25 #20
Når I logger på jeres maskine har I jeres eget brugernavn og adgangskode ? Hvad hedder det domæne ?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
17. marts 2006 - 21:27 #21
Ja alle medarbejdere har en bruger og vi logger på domænet jensenogp.local
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2006 - 21:36 #22
Okay, så er det nemmere !
Avatar billede dullerdk Nybegynder
17. marts 2006 - 21:50 #23
ok det lyder godt.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
20. marts 2006 - 17:04 #24
Jeg har kigget lidt på det idag, men syntes ikke rigtigt der var noget?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
21. marts 2006 - 16:23 #25
leif -> ville du hjælpe?
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2006 - 19:51 #26
Når du skriver at der ikke rigtigt var noget hvad mener du så med det ?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
21. marts 2006 - 20:15 #27
jeg fandt noget idag, under DNS consolen.
der var oprettet en host(A) der hed "WWW" og i den stod der "www.jogp.dk" og så var der en ip.
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2006 - 20:42 #28
Den skal du så dobbeltklikke på og ændre IPadressen.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
21. marts 2006 - 20:57 #29
jeg kan bare ikke finde en ip på jogp.dk som virker.
Altså man burde da kunne skrive http://81.7.170.12 og så skulle den gerne vise siden ikke?
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2006 - 21:28 #30
Nej, at du skriver http://IP og http://domæne.dk er nødvendgigvis ikke det samme, da 1 IP sagtens kan have flere domæner liggende.

Men det er IPen 81.7.170.12 du skal bruge i recoreden i DNS serveren.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
21. marts 2006 - 21:30 #31
oki mange takker, du får da point lige så snart jeg har prøvet det.
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2006 - 21:34 #32
Reelt vil du også kunne slette ZONEN helt, da jogp.dk så bare vil blive resolved af den DNS server som I ellers bruger.
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2006 - 21:34 #33
Bare inden du sletter vær sikker på om der er nogen records som kunne blive ødelagt.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
23. marts 2006 - 15:31 #34
kan du ikke lige lave et svar leif?
Avatar billede leif Seniormester
23. marts 2006 - 16:12 #35
Har du fået det til at virke ?
Avatar billede dullerdk Nybegynder
23. marts 2006 - 20:59 #36
ja det virker nu..