Avatar billede deuce24 Nybegynder
16. marts 2006 - 16:12 Der er 2 kommentarer

parallel port voltage

hejsa

sidder for tiden og er ved at undersøge hvormange volt en printerports signaler ligger på,

stationær som bærbar, har en fornemmelse af at signal størrelsen på bærbar csomputer printer port er 3,3 volt, hvor den på en staionær er 5 volt.

er der noget som kan be eller afkræfte dette eller uddybe det for mig

på forhånd tak!
Avatar billede innercitydk Nybegynder
16. marts 2006 - 18:30 #1
Den paralelle port på laptoppen sender også 5volt. Den kan dog variere efter strømforbrug i computeren.

Jeg har fundet dette på nettet:

"parralel port transmits '1' as voltage of 5 volts and '0' as voltage of 0 volts. parralel port has maximal swing of 5 volts."

Håber det hjælper

Vh
Avatar billede kam- Nybegynder
21. marts 2006 - 12:25 #2
Den burde være 5 volt, eller tæt på. Men hvis du har et voltmeter kan du jo prøve at måle det. f.eks. ved at sende logisk 1 ud på ben to, også måle mellem ben 2 og 25