Avatar billede nicabra Nybegynder
16. marts 2006 - 12:09 Der er 6 kommentarer

Refresh af hjemmeside (html kode?)

Jeg skal bruge et program/bot der kan "trykke" på F5 hver halve time. Således at den opdaterer én aktiv internet explorer side.

Jeg har én hjemmeside der skal opdateres eks. én gang hver 1/2 time, for at sikre at den genskaber forbindelse til serveren.
Jeg ved at en af mine venner har klaret det med HTML kode før, men hvilken metode er lettest?

Mvh Nicholai Abrahamsen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. marts 2006 - 12:24 #1
Hvis du skifter over til Opera browseren, får du bl.a. en "Reload every X"-funktion (hvor x er et interval), der fortæller den hvor ofte den skal reloade siden.

Man kan også få det som en extension/udvidelse til Mozilla FireFox.

Både Opera og Mozilla FireFox har bedre funktionalitet end Internet Explorer, og er også begge langt mere sikre end Internet Explorer.

Opera - http://www.opera.com/download/
FireFox - http://www.mozilla.com/firefox/

/theSurfer
Avatar billede webstuff Nybegynder
16. marts 2006 - 19:32 #2
Hvad sker der hvis du bruger dette?

<meta http-equiv="refresh" content="200;url="?">

? = den side den skal opdatere (prøv først ? alene) :-)
Avatar billede nicabra Nybegynder
16. marts 2006 - 20:56 #3
Jeg har nu installeret Opera, og jeg kan ikke finde funktionen til at reloade siden?!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. marts 2006 - 16:16 #4
Højreklik et eller andet på siden.. bare ikke på et billede, link eller ligende..

Så plejer det at være 5. menupunkt fra topppen af contextmenuen der popper frem..

Jeg har den engelske version, så jeg ved ikke lige hvad der står på dansk (hvis du har valgt den danske version)..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. marts 2006 - 17:45 #5
Rettelse: "Højreklik et eller andet sted på siden..."

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. marts 2006 - 17:45 #6
Ellers kan du bruge meta refresh, eller JavaScript.

/theSurfer