Avatar billede carstenp Nybegynder
02. maj 2001 - 16:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Remote reboot af WinNT

Jeg har brug for at kunne reboote alle NT maskiner der er connected til netværket.
Er der nogen der kender til en utility der kan klare den sag?
Kan det evt. klares med et kald til en win32 funktion i en .bat fil der distribueres til alle maskiner.

Carsten
Avatar billede riversen Nybegynder
02. maj 2001 - 17:00 #1
VNC er et freeware program der fungerer ligesom pcAnywhere...var det en mulighed?

http://www.uk.research.att.com/vnc/index.html
Avatar billede blood Nybegynder
02. maj 2001 - 17:06 #2
riversen >> Jeg tror han mener på samme tid! og med VNC kan han kun styre en pc
Avatar billede riversen Nybegynder
02. maj 2001 - 17:08 #3
ok
Avatar billede carstenp Nybegynder
02. maj 2001 - 17:13 #4
Jo! jeg mener på samme tid.
Jeg ved at der skulle findes et winhandler kald, der kan klare sagen. Det gør ikke noget at det er en primitiv løsning, bare den kan klare jobbet :-)
Avatar billede jimsim Nybegynder
02. maj 2001 - 17:55 #5
Kender desværre ikke programmet, men det lyder da ret lovende:

Description:  BootAdmin is a remote reboot and shutdown manager for Windows NT network. BootAdmin allows a system administrator to reboot or shutdown for one or a group of NT servers or workstations remotely.

http://ozbytes.ntware.com/workstation/administration.html
Avatar billede carstenp Nybegynder
02. maj 2001 - 20:08 #6
Jeg kigger lige på det.
Avatar billede carstenp Nybegynder
04. maj 2001 - 10:38 #7
Jo! det ser fint ud og virker som det skal.
Det er dog lidt primitivt på nogle områder,
og virker som om, det ikke er helt færdigt.
Funktionaliteten er der så det er ok!

Tak

Carsten